Gå till innehåll

Hmmmm....

Wiberg Sr

Rekommendera Poster

Ha ha ha ja vem vill inte ha en AT bil ...

Men varför nöja sig med 35 ;)

Det är väl antalet hövdingar mellan 35" & 37" som bestämmer det antar jag. IOM att jag har moddat friskt själv så är det inte så mycket som ska till för att få på 35or. Och dessutom lagligt :).

Ja Mecki, jag tror den gamla damen kommer se väldigt fin ut med den ombyggnaden. Men jag ska inte ropa hej än. Är ett par rundor igen av förhandlingar med mig själv och ministern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska konsultera finansministern och lägga in en motion. Var och snackade m gubbarna idag. Låter positivt :).

Tro tusan det lät positivt när du snackade med gubbarna... :lol:

Men, enligt ovan, varför begränsa dig på endast 35", lika bra att gå "all in" ;) :D

Länk till kommentar

Tro tusan det lät positivt när du snackade med gubbarna... :lol:

Men, enligt ovan, varför begränsa dig på endast 35", lika bra att gå "all in" ;) :D

Ska du ha mitt kontonummer eller får jag dina sponsorpengar i en Ica påse ;).

Klart fan jag vill ha 37" om det nu ens blir av men som det är nu så jobbar jag intensivt med att klara 35". Enligt AT själva så var det mitt i prick för mitt tilltänkta användningsområde, Oslo centrum :). Skämt å sido, 35" är fint till den terräng jag har tänkt mig. Är ju inte så väldigt inne på extrem snökörning. Jag såg ju hur mycket lättare de med 35" tog sig fram på Kola när det blev stökigt. Sen fanns de ju de med 32" som var smarta nog att köra runt, jag är inte det...

Länk till kommentar

• 5 weeks later...

Jag säger bara : Fett nice !!!!! :-)

Det blev riktigt bra och skall du köra med två färgs lack , prova med matt orange foliering på skärmbreddarna , det tror jag blir snyggt .

/Mecki

Länk till kommentar

Med risk för att Mr Klydd går banans med censuren...

Man har ju " provkört " både det ena och det andra " bilmärket " men jag är lycklig " ägare " av en Real Classic Blond efter noga övervägande :). Satsar dessutom på ett livslångt ägande då jag är - så långt vi manliga " ägare " klarar av att vara det - noga med att komma ihåg " service intervaller ", de kommer inte helt logiskt på Blond-modellen, och sörjer hela tiden - återigen så långt vi manliga " ägare " klarar av att komma ihåg det - att det aldrig slarvas med vask av klädsel, tvättas i motorrum och andra rum, för ett långt och lyckligt " ägande ". Detta har lett till leverering av flertalet småbilar ( med Go Cart prestanda känns det som stundtals ), varav leverans av den absolut sista modellen beräknas medio december :).

Tror nog att Snövit klär helt mattsvart, för att göra svaret enkelt.

Länk till kommentar

Med risk för att Mr Klydd går banans med censuren...

Man har ju " provkört " både det ena och det andra " bilmärket " men jag är lycklig " ägare " av en Real Classic Blond efter noga övervägande :). Satsar dessutom på ett livslångt ägande då jag är - så långt vi manliga " ägare " klarar av att vara det - noga med att komma ihåg " service intervaller ", de kommer inte helt logiskt på Blond-modellen, och sörjer hela tiden - återigen så långt vi manliga " ägare " klarar av att komma ihåg det - att det aldrig slarvas med vask av klädsel, tvättas i motorrum och andra rum, för ett långt och lyckligt " ägande ". Detta har lett till leverering av flertalet småbilar ( med Go Cart prestanda känns det som stundtals ), varav leverans av den absolut sista modellen beräknas medio december :).

Tror nog att Snövit klär helt mattsvart, för att göra svaret enkelt.

:lol: :lol: :lol:

Touche !

Tydligen har alla regler sina undantag . ;)

Ser fram emot att åter träffa Snövit i hennes helsvarta skrud .

Lev väl !

/Mecki

Länk till kommentar

AT fo real alltså! Wow. Wiberg har (hade?) helt klart för mkt pengar. Får vi lite mer info då? Vad är gjort? Vad är utbytt/förstärkt etc? Sjukt fet är Snövit nu iaf :-)

Det AT har gjort är följande:

Skurit ut i hjulhusen fram för att få in 35or.

Flyttat och byggt om spolarvätsketanken. Den kommer i konflikt m höger framhjul annars.

4 hjulsinställning.

Rostskyddat allt svetsarbete.

Lackat och limmat på alla nya plastdetaljer.

Anpassat den orginala kofångaren till ombyggnaden. Den ligger tryggt i garaget.

Monterat nya skvättlappar runt hela bilen.

Konverterat hastighetsmätaren till ny hjulstorlek.

Trimmat diverse runt mina bromsar för att mina 15" fälgar ska få plats.

Sen skaffade jag fälgar och däck som jag tyckte var snyggare än ATs orginala och har mer gummi. Så nu kör jag på 15x10 fälg med den klassiska däckstorleken 35x12,5x15. Ska lova att det är viss traktorkänsla :).

Var och lekte i en grusgrop igår och det var våldsamt vilken framkomlighet den gamla damen har fått. Har inte helt fått grepp om förbruket än men det har garanterat inte gått ner.

Ja Henrik, vi pratar bara bilar på detta forumet :).

Länk till kommentar

Tack Jes, jag hade faktiskt varit inom den tråden tidigare men helt missat hans påbygnad mot bumpern. Jag tror jag kommer få någon att svetsa tunn plåt på asfiren om jag gör något alls. Då blir det plåt som trycker undan kvistar/ grenar etc istället för glasfiber. Plus att jag kan lacka plåten mattsvart själv och slipper få något proffs som lackar glasfiber i silver som sen ska Plast i dippas/ folieras.

Nå, kommer tid, kommer råd.

Länk till kommentar

Det är ju ingen M3a direkt men har pulver så det räcker, har ju chippat den från förr. Och det är ju off road dessa 35orna ska komma till sin rätt, då kör inte jag speciellt fort oavsett.

Har oxå hittat ett företag som påstår sig ha en produkt snarlik TTE chippet som jag överväger om de ska få en chans.

Just nu har jag så mycket planer för bilen så om jag ska kunna realisera dem allihop så får Snövit börja med att bli flyktbil när hennes ägare gör ett " större kontantuttag "... :shock:

Det är ju för f-n dyrare med expeditionspryttlar och offroad-delar än med båtgrejor juh!

Länk till kommentar