Gå till innehåll

Bägge bakluckorna köpes

Bisse

Rekommendera Poster

Tråkigt! Gjorde samma sak med min pickic men hade försäkrat (vagnskada) Fick 25.000 av försäkringen o fixa skadan själv.De erbjöd sig att reparera, offerten från verkstaden var 34.000. Hoppas du har försäkrat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surt Bisse :-( Dina handlingsalternativ beror ju säkert på graden av försäkring. När jag jagade baklucka för nåt år sedan tror jag Toyota ville ha ca 14000 för den övre, olackad, utan mekanism. Lyckades du trycka båda luckorna måste du väl ha ny stötfångare/tvärbalk bak också? Kolla annars Roy creations i Frankrike om du kan tänka dig lucka i glasfiber.

Länk till kommentar

Jodå, bilen var försäkrad. Offerten för att fixa allt på Toyota låg på 107 000kr.

Tänkte se om försäkringsbolaget vill köpa ut mig/skadan. Tydligen kostar bara Kay Mar kofångaren 40.000 + moms och frakt, och den går att rikta. Det är luckorna som blir svårast att få tag på.

Länk till kommentar

Tur i oturen att du är försäkrad! 107' räcker ju för att sätta i halsen... Blir du utköpt så kolla övre lucka i glasfiber. Den undre skall ju tåla mer så där hade jag kört plåt. Täcker försäkringen även extautrustningen när du nu inte har originalkofångare?

Länk till kommentar

Tur i oturen att du är försäkrad! 107' räcker ju för att sätta i halsen... Blir du utköpt så kolla övre lucka i glasfiber. Den undre skall ju tåla mer så där hade jag kört plåt. Täcker försäkringen även extautrustningen när du nu inte har originalkofångare?

När jag talade med dem igår så var det inget problem att den var x-tra utrustad. Övre luckan i glasfiber kanske kan vara nåt, den undre vill man ju ha i plåt i alla fall.

Länk till kommentar

Har tittat på den franska glasfibervarianten och den verkar ok. Har fått tag på två luckor på ett annat forum för 4 tusen styck i bra skick. Blir det inget av med dessa så tror jag det blir den i glasfiber.

Länk till kommentar