Jump to content

Kolahalvön i September

Wiberg Sr

Recommended Posts

Postade precis denna på NLCK så då ska väl detta forumets deltagare oxå få chansen:

Vi är några stycken från NLCK och Toyota4x4.se som ska till Kolahalvön i september. Vi har några platser kvar och undrar om det finns intresse av att följa med?

Turen ordnas av Kolatravel.com.

Opplegget är som följer:

Den 1:a September, Söndag, så möter vi vår guide Frank i den ryska staden Kandalaksha så tidigt som gränskontrollen tillåter det. Sen tilbringar vi tiden fram till fredag den 6:e September med att cruisa runt på Kolahalvön. Det blir offroad och grus och asfalt ( i dålig skick har jag hört ). Min bror och jag kommer att köra genom Sverige till Salla i Finland ( närmaste stad innan Ryssland ) där vi övernattar till Söndag och passerar gränskontrollen.

Vi har bara guide och står för övernattning och mat själva.

Vi är just nu 4 garanterade deltagande bilar och priset vid 6 bilar blir 250 Euro per bil. Vi har satt ett tak på 8 deltagande bilar.

Den rutt jag har föreslagtit för vår guide är som följer:

Kandalaksha, Umba, Varzuga, Kirovsk, in to the mountains and the lakessystem close by(?) and then back to Kandalaksha and Salla in Finland.

Toyota4x4.se gjorde denna trippen för ca 2 år sedan och var väldigt nöjda med upplevelsen. Se deras film och läs deras resebrev ( på Jeepsweden :) ):

Film:

http://www.youtube.com/watch?v=XPxiYPmmapk

http://www.youtube.com/watch?v=odA4UuDs-Vw

Resebrev:

http://www.jeepswede...opic=18524&st=0

Om du är intresserad så svara i tråden eller sänd en PM till mig.

Hejsan.

Bokar in mig på en plats. Har tyvärr missat Kola 2 ggr av olika orsaker. Har varit på NLCK:s landsmöte o planerar en tur igen i sommar.

Hälsn

Carl

Det gör du rätt i Carl. Kul att träffa dig på NLCK-träffen oxå.

Jag har precis fått svar från Frank, vår guide och nu börjar det likna något. Då är vi 5 bekräftade bilar.

Om du PMar mig din mailadress så ska jag sända dig det vi har fått så långt från Frank och lägga in dig i mail-loopen.

• 2 months later...

Det gör du rätt i Carl. Kul att träffa dig på NLCK-träffen oxå.

Jag har precis fått svar från Frank, vår guide och nu börjar det likna något. Då är vi 5 bekräftade bilar.

Om du PMar mig din mailadress så ska jag sända dig det vi har fått så långt från Frank och lägga in dig i mail-loopen.

När går anmälningstiden ut?

L-G

Efter denna helgen L-G.

Då skickar vi det vi har till vår guide och låser anmälningarna.

Ska på NLCK`s landsträff i helgen så chansen är stor att vi blir ett par bilar till. Tror vi är uppe i 7 el 8 bilar nu. Åker om 2,5 timme :).