ewoldern Posted February 5, 2013 Report Share Posted February 5, 2013 Får väl ta och presentera bilarna jag håller på med: Hdj80in är en -93 med sedvanlig utrustning inkl diffspärrar. Körs till vardags till o från jobbet etc... * Ironman 4" höjning med foamcell dämpare. * Stålomspunna bromsslangar. * Snorkel. * Bfg A/T 295/75-16 (Ska bytas till 315/75-16) * Hembyggd bullbar med en Superwinch Talon 12.5 med syntetrep. * Mer kommer... Lj70in är en -87 Precis inköpt med lite små fix redan gjort: Bfg M/T km2or 35x12.50x15 på blackspoke. Höjd med hdj80 framfjädrar runt om och bakdämpare från Tgb11, fram okända dämpare som är längre än original. Snorkel. Hembyggd bullbar som winch är beställd till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewoldern Posted February 5, 2013 Author Report Share Posted February 5, 2013 (edited) Hdj80in köptes ganska original, förutom 3" ferrita från turbon i oktober -12 Ljudet i en sådan här gör ju bara det att de är värda priset! Började med att beställa höjning och snorkel via BJ42 Daniel här på forumet. Skruvades på omgående inkl längre stålomspunna bromsslangar. Nya bussningar i framaxelns fästen för ändrad caster. Edited February 5, 2013 by ewoldern Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewoldern Posted February 5, 2013 Author Report Share Posted February 5, 2013 Sedan blev det snorkel och beställde en winch från england. Höll på ett bra tag med att bygga bullbar för winchen, första gången man ger sig på ett sådant bygge... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewoldern Posted February 5, 2013 Author Report Share Posted February 5, 2013 Så här ser bilen ut nu, kör den varje dag och planerar vad som ska göras mer med den, ska bli en ny bakstötfångare med hållare för reservhjul. Men tänkte först serva upp lj70in så jag kan åka med den och skruva på 80-serien i lugn o ro. Bifogar också en bild på co-drivern, dock sitter han bak i bur nu pga vad han gjorde med min Passat (Rip) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewoldern Posted February 5, 2013 Author Report Share Posted February 5, 2013 Då tar vi en liten presentation av Lj70in jag precis köpt, hittades här på Gotland i det skicket den är. Ordentligt tillbucklad förardörr men annars lagom användbart skick! Ska få en ordentlig service och bromsfix innan besiktning. 2.4 liters turbodiesel som enligt bes var för mkt uppskruvad pump på Har beställt en winch från Nederländerna som ska på när den dyker upp! (Att vara utan winch i skogen är ju som att vara naken på badhus, inte alls bra...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiberg Sr Posted February 5, 2013 Report Share Posted February 5, 2013 Finfina bilar! Jag funderade på Talon Winchen jag med men den ser inte ut att passa i min ASFIR. Bågen över linan ser för hög ut. Riktigt snygg bumper du byggt. Copiloten ser ut att kunna göra undervek med bilinredningar ja . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJ42 Daniel Posted February 5, 2013 Report Share Posted February 5, 2013 Två skit bilar!!! Sälj dom snarast möjligt! Vad skall Du ha för dom? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJ42 Daniel Posted February 5, 2013 Report Share Posted February 5, 2013 ....Jag funderade på Talon Winchen jag med men den ser inte ut att passa i min ASFIR. Bågen över linan ser för hög ut.... Den finns utan bågen också! Tex: http://www.electricwinchshop.co.uk/winches/superwinch/superwinch-talon-1612201.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewoldern Posted February 5, 2013 Author Report Share Posted February 5, 2013 (edited) Den finns utan bågen också! Tex: http://www.electricw...on-1612201.html Japp exakt samma winch utan båge, och man kan välja med vanlig wire eller rep... Och solenoid boxen går bra att flytta, är ett typ albright relä i den så det är bara längre kablar o stoppa under huven om man vill. Köpte från electricwinchshop i england, billig frakt och riktigt bra priser! Edited February 5, 2013 by ewoldern Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewoldern Posted February 5, 2013 Author Report Share Posted February 5, 2013 Två skit bilar!!! Sälj dom snarast möjligt! Vad skall Du ha för dom? Då skulle du må va Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted February 6, 2013 Report Share Posted February 6, 2013 En snygg samling Land Cruisers X2 på bumpern till 80:an. /Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewoldern Posted February 6, 2013 Author Report Share Posted February 6, 2013 En snygg samling Land Cruisers X2 på bumpern till 80:an. /Mecki Tackar! Jo blev rätt nöjd med bumpern själv, nu är det bara få till det lika bra bak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJ42 Daniel Posted February 7, 2013 Report Share Posted February 7, 2013 Tackar! Jo blev rätt nöjd med bumpern själv, nu är det bara få till det lika bra bak Tycker att vi tar ett par öl, slår våra kloka huvuden ihop, och startar vinkelslipen Vi kanske skulle nöja oss med att göra nya sidovingar till original fångaren och förstärka med ett V bakom och flytta upp draget i den? Typ som dessa: http://forum.ih8mud.com/80-series-tech/382102-hefty-fabworks-rear-bumper-wings-4.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJ42 Daniel Posted February 7, 2013 Report Share Posted February 7, 2013 Hmmmm http://forum.ih8mud.com/80-series-tech/560110-another-4x4labs-rear-bumper.html tänk om man kunde lägga vantarna på dessa CAD-ritningar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewoldern Posted February 8, 2013 Author Report Share Posted February 8, 2013 Tycker att vi tar ett par öl, slår våra kloka huvuden ihop, och startar vinkelslipen Vi kanske skulle nöja oss med att göra nya sidovingar till original fångaren och förstärka med ett V bakom och flytta upp draget i den? Typ som dessa: http://forum.ih8mud....er-wings-4.html Inte en dum ide det där, enkelt o snyggt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewoldern Posted February 8, 2013 Author Report Share Posted February 8, 2013 Idag fick 70-serien en winch den med. Satt en 8274 på vid tidigare ägare så lite borrning och fix och ett lager ny hammarlack sen va den på plats. Drog kabel in i bilen till brytare så jag kan köra winchen från instrumentbrädan eller via trådlös fjärr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts