Jump to content

Avgassystem, var hittar jag det (förutom hos Toyota)?

mbbohman

Recommended Posts

Inte helt motiverad att köpa en halvsats på toyota om det går att hitta nån annanstans.

Har testat hos de lokala bildelsfirmorna men utan framgång.

Finns det nåt i Sverige som nån kan tipsa om?

Eller finns det att beställa från tex England? Är tämligen analog så mina försök att finna det på egen hand kan vi väl klassa som tämligen tafatta :oops:

//Micke

Hej Micke och välkommen hit.

Milner Offroad i England har en del till Toyota , här kan du se om din modell är med http://www.milneroff...-swb-ukimport-0

Har handlat där flera ggr och det har inte varit några problem hitentills, har alltid fått rätt grejor och det brukar gå på mindre än en vecka att få sakerna direkt hem till dörren.

Just nu är det extra trevligt att handla från England eftersom pundet är nere i dryga 9 skr

mvh Mecki

Hej Micke och välkommen hit.

mvh Mecki

Tack :)

Hittade tyvärr ingen 3.4 liters bensinare 2001? Det borde väl inte skilja mellan 2000 och 2001? Är det 2.5" på dieslarna också? Då kan man ju köra på såna delar. Är väl egentligen bara kröken över bakaxeln som är bökig att göra själv, så mellandämparen med rör kan man ju sy ihop själv kanske.

Men som sagt, går det att använda dieselsystemet eller delar till en 3.4 liters bensisare 2000?

Riktigt trevliga priser iaf, även om frakten lär bli en del säkert.

Jag skulle gissa att det är samma på en 2000 och en 2001 bensin.

Du skulle kunna klicka dig in på www.toyodiy.com och leta fram artikelnumret och se om det skiljer på de olika årsmodellerna och även om det kanske är samma på diesel varianten.

/Henrik

Mailade till milneroffroad igår kväll, får se om de svarar.

Noterade att bakre delen på systemet heter No.3 för både diesel och bensin så det verkar ju troligt att det är samma.

Ni med dieselmaskiner, är det 2.5" system på dom? Är det så kan man ju nästan slå fast att det ska passa.

Jag vet inte hur dom brukar svara på mail, jag har bara lagt ordrar via deras web shop och en dag senare har det kommit en orderbekräftelse och ytterligare några dagar senare har sakerna anlänt.

Men maila dom en gång till innan du ger upp ;)

/Mecki

Jag vet inte hur dom brukar svara på mail, jag har bara lagt ordrar via deras web shop och en dag senare har det kommit en orderbekräftelse och ytterligare några dagar senare har sakerna anlänt.

Men maila dom en gång till innan du ger upp ;)

/Mecki

Will do.

Jag mätte på min bil idag (d4d diesel) och det var ungefär 60mm i diameter strax innan stora ljuddämparen.

Det är ju snudd på att betrakta som 2.5"

Kan fråga på Toyota (som om dom nu skulle veta...) sen när jag hämtar bilen efter jobbet. Haft den inne idag på urkoppling av höger airbag.

Hej

Om du vil kan jag lige höra med min danske kontakt. Han bruka kunna få tag i det mesta , till bra priser .

Mvh Jes

Gärna det.

Milner har inte svarat på mail nr 2 heller så det blir nog att chansa på att ta hem sista biten och hoppas på det bästa...

Gärna det.

Milner har inte svarat på mail nr 2 heller så det blir nog att chansa på att ta hem sista biten och hoppas på det bästa...

Så har jag hittat et avgassystem åt dig , jag återkomma med pris i en mail till dig.

Mvh

Jes

• 11 months later...

Uppsala Avgasteknik byggde ett 2,5 tums rostfritt avgassystem från katten och bakåt åt mig för ett antal år sedan. Tror jag betalade runt 5000kr.

Beroende på vilka krav du har på finish så kan man knåpa ihop ett eget avgassystem med universaldelar från Biltema eller Mekonomen rätt enkelt.

Gav 7500 för mitt monterat och klart av Ferrita i Köping.

Några år sen nu dock, då ville Toyota Sandviken ha 10000 för delarna utan montage.

/Jonas

Och då förmodligen inte rostfritt och livstidsgaranti som Ferrita...?

• 2 weeks later...
  • 2 months later...

Jag kan meddela att det inte alls passade så bra. Troligen är det till dieselmodellen och det skiljer mer än man tror av någon märklig anledning.

Nåja, med lite ombyggnation så löser det sig ändå.