Gå till innehåll

Avgassystem, var hittar jag det (förutom hos Toyota)?

mbbohman

Rekommendera Poster

• 3 months later...

Och nusåhär ett tag efteråt kommer följande omdöme.

Det är högre ljudnivå - mysigt muller - lite väl högt just runt 2000 rpm. Man får väl vänja sig, men uppsidan är att den går klart snålare än förut, förmodligen pga ökat flöde. Nästan en deciliter mindre om man ligger i 120 km/h. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• 9 months later...

Åker nog på byte av avgassystem jag med. En -99 bensin med 12500mil på mätaren. Millgard, var det i Luleå de skulle ha 9200:- och var det inklusive jobbet?

Finns det något annat man kan beställa ä ovan tipsade utländska sidor? Hittar inget där.

Länk till kommentar

Åker nog på byte av avgassystem jag med. En -99 bensin med 12500mil på mätaren. Millgard, var det i Luleå de skulle ha 9200:- och var det inklusive jobbet?

Finns det något annat man kan beställa ä ovan tipsade utländska sidor? Hittar inget där.

Test all-american http://www.all-american.nl eller team bertelsen http://www.bertelsen.nu/kontakt.php?kontaktId=1

Dom har eller kan få tag i original delar till bättre priser .. Om team bertelsen har delarna kann jag eventuellt ta grejerna med till Ö-vik (om det är någon hjälp).

Mvh

Jes

Länk till kommentar

• 9 years later...
På 2014-05-26 på 13:19, millgard säger:

Totalt 3.700 istället för 9.200.

Jo, det blev billigt ändå.

@millgard - hur har det hållit? ser det juste ut fortfarande? eller har du inte kvar bilen kanske? 

Jag hade ett missöde i somras då jag råkade backa in i en grej så avgassystemet fick sig en smocka och försäkringsbolaget har OK:at att ta den främre delen (där det blev spricka) men inte de två bakre... Toyotaverkstad. Försäkringsbolagets del är 27 000,- och jag får stå för de två bakre delarna för... 20 000 + självisk. Så kalla 23 000,- som jag inte är jättesugen på att lägga ner. 

Därför letar jag alternativ och det du gjorde lät ju bra - för 10år sedan...

Tack!

Cw

Länk till kommentar

• 5 months later...

Kort återkoppling efter väldigt bra upplevelse. 

Först fick jag katalysator / främre ljuddämpare bytt på försäkringen - valde då Toyota Åkersberga som många här tipsat om. Superbra. 

Men ville inte pröjsa 24 000,- för mitt och bakljuddämpare som de menade behövde bytas också. 

Så åkte med henne till Avgassystemet i Vallentuna. De sa att bakre dämparen kan sitta kvar - men byta mitten behövde göras. Dock väldigt svårt att hitta delar - så de föreslog till slut att de skulle "böja till" en lösning utifrån en universal-dämpare. 

3 400,- senare så var allt fixat från Avgassystemet - svetsat och klart. Hade jag bytt bakre också hade det landat på 7-8 000 har jag för mig dem sa. 

Sen får vi se hur länge det håller - men eftersom toyota åkersberga sa att man inte kan räkna med att avgassystem håller mer än 12-13 år; så om jag får mer än 4år av lösningen från Avgassystemet så har det lönat sig pekuniärt i alla fall. 

• Like 2
Länk till kommentar