marenen Posted November 14, 2012 Report Share Posted November 14, 2012 Några medlemmar ur Swedish Expedition Society, SWES har gjort en resa ToR till Arkhangelsk. http://hakkapedia.se/blog/se/?p=1838 Kolla länken om ni är intresserad av resan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrWIB Posted November 14, 2012 Report Share Posted November 14, 2012 Ser nice ut! =) Får boka upp mig på nästa års höstresa, för det blir det väl? /O Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiberg Sr Posted November 14, 2012 Report Share Posted November 14, 2012 Ser nice ut! =) Får boka upp mig på nästa års höstresa, för det blir det väl? /O Det tror f_n att det blir resa nu när du har lurat in mig i expeditionsträsket . Men till topic: Det ser ut som en spännande tripp. Förstår att ni fått hjälp av Nokian men räckte det med så pass normala däck? Hade dubbade MT däck varit lika bra/ bättre mtp att det såg rätt lerigt ut på sina ställen? /J Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted November 14, 2012 Report Share Posted November 14, 2012 Nice! Man blir grymt sugen på att ut och resa när man läser din berättelse. Var det några problem med att få visum? Har hört att det skulle bli svårare att få till det nu. / Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marenen Posted November 15, 2012 Author Report Share Posted November 15, 2012 Det var Nokian Hakkapeliitta LT2 vilket är ett "vanligt" vinterdäck för transportbilssidan. Som ska vara förstärkt och 10PR. Detta funka väldigt bra även om det inte var så bra grepp där det blev lera. Hade inte viljat köra på ett vintergodkänt terrängdäck då dessa har klart sämre fäste på is och snö. Några problem med att få visum eller komma in i ryssland var det inte. Varför skulle det vara så? Det är inte helt omöjligt att det blir något nästa höst... Om inte jag/vi åker så är det säkert någon annan som gör det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted November 15, 2012 Report Share Posted November 15, 2012 Några problem med att få visum eller komma in i ryssland var det inte. Varför skulle det vara så? Jag hörde att dom hade blivit restriktivare mot "Jeep" Turister , tur att det inte stämde för jag vill mer än gärna kunna återvända dit . / Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts