Rylander Posted October 26, 2012 Report Share Posted October 26, 2012 Är det någon utav den samlade expertisen som vet var man kan få ta i sådana här breddare? Dom ser ju ut att passa perfekt på 70:an eller är det Defenderns breddare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder Posted October 26, 2012 Report Share Posted October 26, 2012 (edited) Kan inte säga om det är LR men du kan köpa riktigt snygga från Arctic Trucks och ARB.Jag monterade på min tidigare HZJ78 och de kostade ca SEK 10 000 för fyra stycken. Tillverkade laminerade i GRP med vit gellcoat som standard. Edited October 26, 2012 by Peder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rylander Posted October 28, 2012 Author Report Share Posted October 28, 2012 10t för skärmbreddare är i saftigaste laget när man använder bilen som jag gör. Beställer nog en uppsättning Defender breddare, 130£ + frakt känns bättre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted October 28, 2012 Report Share Posted October 28, 2012 10t för skärmbreddare är i saftigaste laget när man använder bilen som jag gör. Beställer nog en uppsättning Defender breddare, 130£ + frakt känns bättre. Ser riktigt bra ut . Säljs dom i 2 eller 4-pack? /Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rylander Posted October 28, 2012 Author Report Share Posted October 28, 2012 Fyra stycken är det,"länk" Fick mail ifrån säljaren om frakten, 36£ går frakten på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rylander Posted October 29, 2012 Author Report Share Posted October 29, 2012 Nya förslag på breddare. Visst liknar dessa dom som är på bilden i första inlägget? Länk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted October 29, 2012 Report Share Posted October 29, 2012 ja, dom ser ju onekligen ganska lika ut. Hur stora hjul har en Defender original, är det ungefär samma som en LJ70? Dvs, har skärmbreddarna rätt storlek? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rylander Posted October 30, 2012 Author Report Share Posted October 30, 2012 Nu har jag hittat något som verkar passa, breddare till tre dörrars Discovery . WWW.tlocuk.co.uk The previous owner removed the arches from mine, so after searching and posting questions I finaly came across these at the 4x4 show, there 3 door disco arches!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts