Tommy Posted June 1, 2012 Report Share Posted June 1, 2012 Funderar på att montera markis på Thule lastbågar bredvid taktältet (Autohome Maggiolina Airlandet). Är det någon som har erfarenheter av Eezi-Awn markiser? Finns det några fullgoda alternativ? /Tommy (som vill kunna avnjuta sin Barley Wine öl under markis i duggregn) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted June 2, 2012 Report Share Posted June 2, 2012 Jag har en Fiamma Caravanstore som jag fäst i en "husvagnsskena" på en fyrkanstprofil fäst i lastbågarna. Det har fungerat bra tycker jag. Markisen är väldigt enkel att sätta upp och tål regn. Den har även fästen för stormlinor. Är inte säker, men jag tror att även Östen här på forumet har en Fiamma markis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrWIB Posted June 3, 2012 Report Share Posted June 3, 2012 Funderar på att montera markis på Thule lastbågar bredvid taktältet (Autohome Maggiolina Airlandet). Är det någon som har erfarenheter av Eezi-Awn markiser? Finns det några fullgoda alternativ? /Tommy (som vill kunna avnjuta sin Barley Wine öl under markis i duggregn) Hej Tommy, Har en Eezi Awn markis 2000. Har haft turen (?) att slippa använda det so far, men det blir väl ändring på det i sommar Så jag har bara "test" använt den hemma-vid. Den e ganska enkel att sätta upp men man bör helst vara två för att få det att flyta på. Markisen är nämligen ganska kraftigt infjädrande, så du behöver hålla emot samtidigt som man skruvar fast lite skruvar inte jättekrångligt och man blir väl bättre på det ju mer man använder markisen, men ett litet steg att övervinna iaf. I övrigt känns det 100% kvalité, detta är saker som håller. Markisen ligger fint inlindad i sin aluminiumbehållare (dränerad) när den inte används, pinnar å annat fälls smidigt ihop och förvaras där med (de sitter fast monterade i markisen, så inte mkt att välja på ). Så även om jag inte använt den "IRL" så ger jag nog en köp rek på dessa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted June 3, 2012 Author Report Share Posted June 3, 2012 (edited) Hej Tommy, Har en Eezi Awn markis 2000. Har haft turen (?) att slippa använda det so far, men det blir väl ändring på det i sommar Så jag har bara "test" använt den hemma-vid. Den e ganska enkel att sätta upp men man bör helst vara två för att få det att flyta på. Markisen är nämligen ganska kraftigt infjädrande, så du behöver hålla emot samtidigt som man skruvar fast lite skruvar inte jättekrångligt och man blir väl bättre på det ju mer man använder markisen, men ett litet steg att övervinna iaf. I övrigt känns det 100% kvalité, detta är saker som håller. Markisen ligger fint inlindad i sin aluminiumbehållare (dränerad) när den inte används, pinnar å annat fälls smidigt ihop och förvaras där med (de sitter fast monterade i markisen, så inte mkt att välja på ). Så även om jag inte använt den "IRL" så ger jag nog en köp rek på dessa. Tack för svaret! Köpte du markisen från handlare i Sverige eller importerade du? Hur fäster du in markisen, på lastbågar eller på takräcke? /Tommy Edited June 3, 2012 by Tommy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrWIB Posted June 4, 2012 Report Share Posted June 4, 2012 Tack för svaret! Köpte du markisen från handlare i Sverige eller importerade du? Hur fäster du in markisen, på lastbågar eller på takräcke? /Tommy Hej, Köpte min från taktält.se (OBS att priser mm inte alltid stämmer på sidan, ring å kolla först). Mina är fästade längst ut på de tvärgående lasträckena, tror jag har bild på det nånstans men får inte igång mitt googlekonto från jobbet e du intresserad av bild så meddela så skall jag ta kort å lägga ut (kan även finnas i min garagetråd). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts