Jump to content

Land Cruiser kzj95

Toyota

Recommended Posts

Så här ser den ut

13720121138310de9.jpg

Frun står stolt över att hon polerat bilen i dag.

Planerna är:

Ome runt om

En Warn M8000 ligger & väntar på att den ska bli monterad

Lite lackbättring på de få skador som finns

Winch bumper bygger jag en själv

Lite små fix här å var

Tanken är att ha en bra dragbil till vitaran http://www.garaget.org/?car=283873 (Vitaran är snart klar ska fortsätta koppla el så fort batterierna från lennie dyker upp sen är det kardaner kvar :) )

Usch va fult att låte frugan polera medans Du gör allt det roliga ;-)

Kommer bli kanon med höjningen. Och snorkel som Du glömde :lol:

Klart den ska ha snorkel annars fryser den när den går naken.

Frågan är bara hur mina vänner pratar polskaunsure.gifrolleyes.gif

• 1 month later...

Nice! Blev den högre? Tycker den ser ganska hög ut redan på första bilden i tråden.

Från början hade den ca 2cm infjädring så att den slog i genom i fjädringen efter normal landsväg körning tror ome satt på vid första bilden medrolleyes.gif

Har sett det där med lite frigång bak tidigare på 90:or. Min första var det så på också och även med nya originalfjädrar blev det inte bättre. Toyota hade inget svar på varför det var så. Men, min andra 90:a var "normal".

I vilket fall, det ser bra ut med höjningen på din! :)

Har sett det där med lite frigång bak tidigare på 90:or. Min första var det så på också och även med nya originalfjädrar blev det inte bättre. Toyota hade inget svar på varför det var så. Men, min andra 90:a var "normal".

I vilket fall, det ser bra ut med höjningen på din! :)

Du fick säkert fel fjädrar för det finns olika infästningar i själva ramen dom sitter på ca 3cm olika höjd själva fjäder skålarna i överkant

Från början hade den ca 2cm infjädring så att den slog i genom i fjädringen efter normal landsväg körning tror ome satt på vid första bilden medrolleyes.gif

Jag vill minnas att det stod pallbockar och domkraft under bilen på den bilden :rolleyes: