Jump to content

Välja 70 el 80 serie vid köp för å nackdelar


Daniel H

Recommended Posts

hej ja e en färsking på detta område.

just hem kommen från en resa i afrika från dakar till marrakech 400 mil

i en defender (hemskt för psyket) men bra annars.

där fick ja lära mej att toyota e värdens bästa bil.

såväl från infödingar som 4x4 folk,

har fått suget å tängt införskaffa en bil av detta märke

men vilken modell ?

har sett en som heter kzj 78, eller så har ja tängt på 80 mod med 4.2 6:an

har alldrig ägt el kört en toyota förut men kommit underfund med att ja behöver en.

å då en med mekanisk disel pump ev turbo.

 

tacksam för alla tankar

mvh daniel

Link to comment
Share on other sites

Hej Daniel !

 

Är det 70/80 serien du är ute efter och vill åka långt så är det antingen en HZJ78 (4.2 utan turbo) eller

HDJ80 (4.2 med turbo) du skall satsa på.

78 och 80 är två ganska olika bilar men båda lämpar sig mycket bra till resor.

 

Kort fakta.

 

HZJ78.

- har spiraler fram, bladfjädrar bak

- 4.2 liters förkammardiesel utan turbo på 130hk

- Oerhört mycket plats i skåpet.

 

 

 

HDJ80.

- Spiraler runt om

- 4,2 liters turboladdad diesel på 170hk

- Mer komfort men mindre plats.

 

 

 

 

Om du har tid på söndag så kom till Träffen.

vi kommer ialla fall ha minst en 80 på plats.

Link to comment
Share on other sites

Hej Daniel !

 

Är det 70/80 serien du är ute efter och vill åka långt så är det antingen en HZJ78 (4.2 utan turbo) eller

HDJ80 (4.2 med turbo) du skall satsa på.

78 och 80 är två ganska olika bilar men båda lämpar sig mycket bra till resor.

 

Kort fakta.

 

HZJ78.

- har spiraler fram, bladfjädrar bak

- 4.2 liters förkammardiesel utan turbo på 130hk

- Oerhört mycket plats i skåpet.

 

 

 

HDJ80.

- Spiraler runt om

- 4,2 liters turboladdad diesel på 170hk

- Mer komfort men mindre plats.

 

 

 

 

Om du har tid på söndag så kom till Träffen.

vi kommer ialla fall ha minst en 80 på plats.

 

 

Tack för svaret,

Du tolkade innlägget helt rätt.

men ja talade ju inte om att ja tänkte kunna använda bilen till vardags oxå.

hadde inte tängt några brutalare ombyggnader kanske taktält, vinch, kompressor, bakbyggd låda me kök å så

E ju grön på forumet du kanske kan tippsa om några trådar.

om ombyggnad, lastbilsreggning, innport å så

 

jobbar tyvärr 12 tim på söndag det hadde varit mycket intressant, men de kommer la fler tillfällen.

 

har sett några intressanta bilar i tyskland å england flera 80 bilar å en 78 4dörrars men ratten på fel sida e ioförsig,e gammal bilmek/plåt,men har ju ingen erfarenhet alls om dessa bilar

 

Mvh daniel

Link to comment
Share on other sites

Hej och välkommen hit!

 

En hdj80 fungerar fint till vardags. Jag hade en som enda bil och körde den dagligen.

Om det är en 4-dörrars 78 så är det en lj78 som räknas som "light duty" och skiljer väsentligt från en hzj78. Förmodligen inget att utgå ifrån för att användas för expeditionsbruk.

 

Synd du inte kunde komma på söndag, men planera in stora vårträffen i Skövde den 28 april. Där kommer säkerligen finnas både 78:or och 80:or

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.