Savin Posted December 17, 2011 Report Share Posted December 17, 2011 Hej! Jag är ute efter takräcke till min LC90. Någon som har ett par liggandes? Passar takräcken till andra Toyota modeller, tex Hilux? Med vänlig hälsning, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl Posted December 17, 2011 Report Share Posted December 17, 2011 Ett par?? Är det lastbågar du söker??? Har du rails på bilen? Finns många olika typer av bågar som passar. Tackräcke finns annars ett antal olika fabrikat. RinoRack är ett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
millgard Posted December 17, 2011 Report Share Posted December 17, 2011 Till LC 90 passar såväl vanliga fästen för dropplist som sådana för rails, tex hos Biltema för 349:- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Savin Posted December 18, 2011 Author Report Share Posted December 18, 2011 Jag har rails som är monterade sedan ny. Så jag behöver inte montera på de på dropplisten. Men då finns det alltså räcken som är universal? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrWIB Posted December 18, 2011 Report Share Posted December 18, 2011 Jag har rails som är monterade sedan ny. Så jag behöver inte montera på de på dropplisten. Men då finns det alltså räcken som är universal? Jag köpte ett par på Biltema eller om det var Jula för inga pengar alls till min 90a, de höll fint för ett litet taktält iaf. Men kolla för säkerhets skull maxlasten. Det finns massa universalräcken som klämmer/skruvas fast på railen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
millgard Posted December 19, 2011 Report Share Posted December 19, 2011 Man kan ju köpa två uppsättningar och montera fyra stycken om man vill ha extra stabilt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts