Jump to content

En Toyota i Solrosgaraget

Rylander

Recommended Posts

Jaha, då har man gått å blivit Toyotaägare :ugeek: . Tanken var att hitta en lj70 men det blir inte som man har tänkt sig alla gånger. Eftersom man är drabbad av den där mystiska mekarsjukdomen så skall det skall ju byggas om och renoveras. Vi får se hur länge man kan hålla sjukdomen i schack. Inte länge skulle jag tro :D

Så här ser kärran ut. Kanske är det någon som känner igen den.

32095145.jpg

Hur gick det ??

Kom den in i garaget eller vill du byta 35:orna mot en uppsättning 33:or :rolleyes:

Behöver du en co-driver på mörkerkörningen nästa helg så säg till , jag har svår offroadabstinens nu när 42:an står uppallad :wacko:

vi hörs.

Hur gick det ??

Kom den in i garaget eller vill du byta 35:orna mot en uppsättning 33:or :rolleyes:

Behöver du en co-driver på mörkerkörningen nästa helg så säg till , jag har svår offroadabstinens nu när 42:an står uppallad :wacko:

vi hörs.

Var iväg och hämtade hem kärran igår, så nu står den och vilar sig på garageuppfarten, för in i garaget kommer den inte. Bilen e lite för hög, det blir att stå utomhus och mecka framöver, burr.

Kör med bilen till jobbet imorn Mecki, så jag sladdar förbi dig vid 12 tiden.

>Thomas

Transplantationen av stolen är slutförd och inga komplikationer har tillstött. Kändes riktigt bra att få in lite Svensk kvallie i den asiatiska droskan B)

32136771.jpg

Har grejat med winchmotorn ett par kvällar och har fått den att fungera, det som saknas nu är wire och relä.

32141025.jpg

Någon som vet vad man skall ha för area på kablarna till winchen?

>Thomas

Thomas, det blev ju bra med en traktorsadel också ;-) Ska du även byta på co-driver sidan?

Area på kabel? Det grövsta du hittar! :rolleyes:

Är det taksänkning på gång också för att få in den i garaget, eller räcker det att pysa ut luften ur däcken?

Thomas, det blev ju bra med en traktorsadel också ;-) Ska du även byta på co-driver sidan?

Area på kabel? Det grövsta du hittar! :rolleyes:

Är det taksänkning på gång också för att få in den i garaget, eller räcker det att pysa ut luften ur däcken?

Du Henrik, det är ju bara föraren som skall sitta kungligt, trälarna som åker med kan gått få sitta på ett uttjänat Toyotasäte.

Det räcker inte med att pysa luft för att få in bilen i garaget, får nog byta mot en lägre Toyota.

Har stått ute och klurat lite på en ny kofångare idag, riktigt behagligt, +1 grad. Änna så att man tycker det är ”vår i luften”. Blir att inhandla lite mer rör i veckan så man kan bygga vidare.

32146300.jpg

Håller väl med om att det räcker med att byta en stol, men jag gillar inte det osymmetriska utseendet av att göra så ;-)

Kanske axel-vända tillbaka kan vara ett alternativ? Kanske i kombination med lite "piggare" fjädrar så blir det lagom höjd?

Ska bli kul att se hur fronten kommer se ut.

Kofångaren är färdigbyggd och det är det sista som jag gör på bilen. Kommer inte att bygga vidare på bilen. Det blir en ”lekkamrat” till mig som tar över vårdnaden om bilen.

32185434.jpg

32185433.jpg

Vän av ordning kanske undrar vad jag skall göra i stället, jo, jag skall bygga på en …………

Thomas, vad har hänt?? Du har väl inte gått och halkat och slagit i huvudet i något hårt?? :blink:

När jag känner efter så e jag nog lite yr i skallen, men jag trodde att det

hade med ölen att göra som jag drack till middagen.

Du kan vara lugn Henrik, ”Doris” kommer fortsättningsvis att pysslas om av kompis som har

erfarenhet av Japanska åkdon :shock:

DSC_0219.jpg

En ny bil är på väg IN i Solrosgaraget, lite kortare, lite lägre00blob10.gif