Jump to content

FJ40

Stein Erik

Recommended Posts

Jeg og min familie skal flytte fra Bergen i Norge til Lidköping i Sverige i løpet av sommeren 2012, da min fru kommer fra Lidköping. Jeg ønsker å ta med meg min 76mod FJ40 på flyttelasset. Er det noen her som vet hva jeg må betale for få den omregistrert på svenske skilt?

post-1044-069350600 1294223406_thumb.jpg

post-1044-041614700 1294223427_thumb.jpg

Jeg og min familie skal flytte fra Bergen i Norge til Lidköping i Sverige i løpet av sommeren 2012, da min fru kommer fra Lidköping. Jeg ønsker å ta med meg min 76mod FJ40 på flyttelasset. Er det noen her som vet hva jeg må betale for få den omregistrert på svenske skilt?

Hei Stein Erik!

Om jeg ikke husker helt feil tror jeg ikke det koster noe annet enn att du må registrerings-besikte den. Jeg hadde med meg en varebil når jeg flytta til sverige og tror jeg betalte rundt tusenlappen når jeg omregistrerte den. Det er 6 år siden så jeg kan huske litt feil, men veldig dyrt var det ikke.

Selve "importen" av bilen koster ingenting sålenge du setter den som en del av flyttelasset. Tror du må ha eid bilen 3 år for at den skal klasses som en del av flyttelasset.

For sikkerhetsskyld anbefaler jeg deg å ta kontakt med det svenske tollvesnet. Det kan jo ha blitt endringer i reglene siden vi flytta hit. www.tull.se

Lykke til!

Hei Stein Erik!

Om jeg ikke husker helt feil tror jeg ikke det koster noe annet enn att du må registrerings-besikte den. Jeg hadde med meg en varebil når jeg flytta til sverige og tror jeg betalte rundt tusenlappen når jeg omregistrerte den. Det er 6 år siden så jeg kan huske litt feil, men veldig dyrt var det ikke.

Selve "importen" av bilen koster ingenting sålenge du setter den som en del av flyttelasset. Tror du må ha eid bilen 3 år for at den skal klasses som en del av flyttelasset.

For sikkerhetsskyld anbefaler jeg deg å ta kontakt med det svenske tollvesnet. Det kan jo ha blitt endringer i reglene siden vi flytta hit. www.tull.se

Lykke til!

Det høres veldig bra ut, vurderer å ta med over en ATV og en tilhenger i tillegg. Jeg får kontakte tollvesenet når det nærmer seg og høre hva de sier.

Takk for hjelpen:)

Edited by Stein Erik

Hej Stein Erik!

Väldigt fin bil!

Det stämmer som Geir skriver att enklast/bäst är att ta med den som flyttgods, då är det lite andra och enklare regler som gäller för registrering.

Du kan läsa mer om detta på transportstyrelsens hemsida, tex här: http://transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordonsimport-och-ursprungskontroll/Flyttsaksfordon/

Då får vi hoppas att vi får se mer av dig och bilen här framöver :-)

mvh

Henrik

Hej Stein Erik!

Väldigt fin bil!

Det stämmer som Geir skriver att enklast/bäst är att ta med den som flyttgods, då är det lite andra och enklare regler som gäller för registrering.

Du kan läsa mer om detta på transportstyrelsens hemsida, tex här: http://transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordonsimport-och-ursprungskontroll/Flyttsaksfordon/

mvh

Henrik

Hej Stein Erik,

Vilken bil, och den snyggaste färgen med!!!!!!! Har en BJ42 bakom garaget i sama färg, dock kan man kasta hatten genom skärmarna :o

Klart Du skall ha med bilen, annars är det bara att ställa in flytten ;)

Instämmer med att flyttgods är bästa sättet.

Kul att det kommer någon bil åt detta håll oxå och inte bara från Sverige (min BJ45 pickup ser ut att bli Norsk).

Lycka till!

/Daniel

Hej Stein Erik!

Väldigt fin bil!

mvh

Henrik

Takk for tipset, har vært inne på siden til transportstyrelsen, og det ser ut som om dette skal gå fint.

Hej Stein Erik,

Vilken bil, och den snyggaste färgen med!!!!!!! Har en BJ42 bakom garaget i sama färg, dock kan man kasta hatten genom skärmarna :o

Klart Du skall ha med bilen, annars är det bara att ställa in flytten ;)

Instämmer med att flyttgods är bästa sättet.

Kul att det kommer någon bil åt detta håll oxå och inte bara från Sverige (min BJ45 pickup ser ut att bli Norsk).

Lycka till!

/Daniel

Ja jeg bare må ha med denne blien, er for glad i den til å kunne selge den.. Jeg har sett på din 45, skulle gjerne kjøpt den og hatt den i sverige til jeg flytter i 2012, men jeg har ikke råd akkurat nå for jeg har 2 badrom som må renoveres iløpet av våren/sommeren så må nok bruke pengene på dette. Ser på nlck.no at det er en der inne som er veldig interessert i bilen så du får nok solgt den til norge snart regner jeg med. Håper å få kjøpt meg en 45 PU en gang i fremtiden iallefall, det er utrolig flotte biler!!