Jump to content

Nr2 ?

MrWIB

Recommended Posts

En fråga iaf jag har grunnat på en del är:

Hur gör man när naturen kallar och man är mitt i öknen / savannen / djungeln och ingen toa finns i närheten?

Nr 1 är väl snabbt avklarad men nr 2 kanske blir lite mer ansträngd att göra ...

Eller finns det campingplatser med sådana faciliteter som man kan bo på "där ute"?

Har sett att det finns tjäcka "fold up" tält och portabla minitoaletter, är det något som brukas?

Har bara expeditionerat i Sverige och här finns ju hur många campingplatser med fina toaletter att tillgå som helst, men det kanske är likadant söderut?

Inte för att jag har någon större erfarenhet på detta området, men när jag var på övningar i militäret använde man sig som oftast av trär i liggande eller ståande form. Ligger trädet kan man ju bara sitta ned och trycka till :x Stående träd kan man luta sig åt med ryggen och utföra samma procedur som ovan :lol: Lite tungt för lårmuskulaturen bara.

Vill man ha lite privatliv får man gå en liten bit in i skogen. I öknen däremot får man väl sätta sig bakom bilen. Kom ihåg att gräva ett hål innan. Har sett några som har toasits med fäste för dragkroken. Man häktar bara på och sitter ner. Smart grej :geek: Gäller att köra därifrån fort sen då.. Vill ju inte bli avslöjad som den som sket ner campingen.

I militären hade vi också nått vi kallade Bajs'n'Carry.. En låda av papp man kunde ställa upp med påse i. Kommer inte helt ihåg vad vi gjorde med påsen sen. Man vill ju nödig ha med sig den vidare.

Det blev mycket skitsnack! Hoppas det var till någon hjälp :D

Ska man ägna sig åt expeditioner får nog inte tillgången på toaletter vara avgörande. Som Geir säger, gräv en grop. Kan man sen rigga till ngt så att det blir bekvämt är väl det ok, men är man på resande fot får man väl gå åt sidan o uträtta det som behövs.

He he... Känner igen det Geir nämner, låda i papp osv. :lol:

Och nä, toa-gåendet är inget avgörande, men min tanke var att det verkar trots allt röra sig en del folk runt om, och även om det är stora land så kör väl ändå de flesta längs rutter som många tar och tillslut kanske det liknar "autobahnrastplats", med toapapper å skit högt å lågt ...

Well, e gräva en grop det som gäller så är det väl så, ta seden dit man kommer eller hur det är :x

P.s. Vi grävde ner plastpåsarna från BnC:n, miljön var inte viktig på den tiden :geek: D.s.