Gå till innehåll

Hjälp och råd ang. en -96...

Skirebo

Rekommendera Poster

Hej allihop! Har missat ett par riktigt fina ex. i Holland och Danmark och söker nu i Sverige efter LB reg -96-98. Jag har en -96 påg som har gått 40.000 mil och den är välhållen/välservad, en ägare i sverige, men har en parkeringsskada på sidan av bakskärmen vid baklyktan, ägaren vill fixa detta men jag har sagt till honom att den som ska göra det måste vara medveten om det unika rostskyddet så de inte börjar o kapa och byta detaljer....livrädd att de förstör mer än det hjälper!?

Hur ser man skillnad på en VX och en GX ? denna är utan taklucka, inga rails, widebody med silver nedtill och mörkgrön i övrigt, vanlig klädsel- inte skinn, luckor bak.

ELLER....ska jag satsa på en -93:a på 26.000 mil med allt, skinn, lucka, mgrön...?

Jag är osäker på typen av spärrar i båda bilarna...

tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skillnad på VX och GX är väl ungefär som du beskriver. Kanske även att den saknar spärrar.

Hur går det med besluten då?

Har kollat på en -94:a och den duger definitivt åt mig, ska kolla på en -96:a med mycket mil i kommande vecka.

Det är trevligt med den "nya" modellen, bättre rostskydd osv.

Letar vidare ett tag, har gett mig den på att hitta en sen -97 eller tom -98 i mint condition... :)

Har du en 97:a eller hur är det? ;)

Länk till kommentar

Letar vidare ett tag, har gett mig den på att hitta en sen -97 eller tom -98 i mint condition... :)

Har du en 97:a eller hur är det? :)

Den som letar ska finna, som de gamla grekerna sa :) Topp-exemplaren blir dock inte fler med tiden och de verkar inte bli direkt billigare heller.

Ja, jag har en sen 97:a, men den är inte tillsalu ;)

Länk till kommentar