Gå till innehåll

Häggum 6-8 augusti?

geir

Rekommendera Poster

Är det någon som har tänkt sig till Häggum-träffen någon gång under helgen 6-8 augusti? Jag (och PajjoRune) funderar på att åka dit under lördagen för friåkning och kanske grilla lite :mrgreen:

Någon annan som skall dit?

Här är programmet:

Fredag

16:00  Campingen öppnar på Ranstadverket

21:00 Mörker orientering, avfärd från Ranstadverket (Se till att ditt fordon har bränsle innan, macken i Skultorp är nedlagd!)

Lördag

08:00 - 17:00 Frikörning Kråkeberget

08:00 - 12:00 Insläpp/Anmälan Kråkeberget

09:00 - 13:00 Start tipsrunda

15:00 Prisutdelning för tipsrundan vid korvvagnen på kråkeberget från 18:00 Grillning och prisutdelning vid klubblokalen. Grillat med tillbehör och dryck finns att köpa!!

Söndag

10:00 Avfärd från Ranstadverket till Safarikörning. (Se till att terrängvagnen är upptankad och ren i kylet... :)

ca 14:00 Slut safarislinga (Matuppehåll) Mat finns att köpa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att fler skall med! Skall ni vara med på tipsrundan oxo? Är det kul? Jag tror jag är mest sugen på friåkning..

Jag tycker tipsrundan och nattorienteringen är roligare än friåkningen. tipsrundan för att man har ett mål och ett spår som man ska försöka klara av. inte alltid det lättaste men vad jag minns tog vi oss igenom :) nattorienteringen var något helt nytt för mig och det var en stor utmaning att köra offroad i mörker. Något jag kan rekommendera.

Länk till kommentar

När vi var där var tipsrundan en snitslad bana så där fanns ingen karta, däremot finns frågor utmed banan som man kan besvara om man vill. Tror även man kunde vinna fin fina priser, en skiftnyckel eller något liknande. Men på nattorienteringen får man en karta över området där områdena är markerade där dom hade hängt upp en röd lampa som lös svagt. När man väl hade sett lampan skulle man ta sig dit. Man kunde köra fegismetoden att gå fram till lampan och stämpla men grejen är ju att köra så nära man kan(helst av allt ska man ju bara veva ner rutan och stämpla :) )

Länk till kommentar

• 2 weeks later...

Jag kommer som sagt. Åker ner så jag är där nån gång sen eftermiddag och hinner äta middag innan nattkörningen. Skulle vara kul om vi kan köra nattorienteringen ihop, blir lite lättare om man är fler som letar kontroller i mörkret.

Trodde jag skulle få med några från fullsize men det blev bara jag som åker.

/Johan

Länk till kommentar

Nu är deprisionen över . Toyotan besiktigad nu på morgonen och får gå några månader igen. Så jag tar med mig pojken Frugan och Tar sällskap med Anton till Skövde på Lördag. Livet är toppen :geek:

Länk till kommentar

Det blev en trevlig tur till Hägguma träffen. Solen sken hela dagen och det var lagom fuktigt i sanden på övningsfältet. Jag fick med mig lille Valter, Hilda fick åka med Anton. I Skövde hoppade Klydd in hos Anton också. Vi tog en tips runda som på sina håll var lite trixig men trevlig. Efter den smakade set gott med lite Hamburgare o Korv med sällskap av Ankarback Geir o PajjoRune :geek: Sedan blev det lite Kollon körnig med bilarna. Tack för trevligt sällskap allihopa! Här kommer lite bilder!

104_18b12ba2a2c655335f91f9be4fbbe3b9_thumb.jpg

104_3d05e9f8e1459b3e69f4a53f023851de_thumb.jpg

104_c0e41564f3c889275465c2a370d6a341_thumb.jpg

104_898c3521f5a8a093c15b53d5262c0a95_thumb.jpg

104_e3b8efd903137d9a1f869cfbedad7ced_thumb.jpg

104_7955f5aade34622c6324a232aed0aa58_thumb.jpg

104_6316d9806feeab4d771ff7ca1b7c2be3_thumb.jpg

104_fdd5988516d36b92553f7d1fce35dc6a_thumb.jpg

104_c2efebe7658ab670f09f78c426bfd518_thumb.jpg

104_9ae2867a5da14cec2d628a42fab10a9a_thumb.jpg

Länk till kommentar

Ja, det blev ju ytterligare en bra tillställning på övningsfältet i Skövde :geek: . Kul med lite bilder, som vanligt hade jag glömt kameran hemma :lol:

Geir, kul att se din bil nu med nya däck och höjning. Det blev riktigt bra!

Länk till kommentar

Som sagt, tackar för sällskapet ! Här är lite bilder från tipsrundan, frikörningen och lite från kvällen.

http://offroadgallery.jasplace.se/#34.0

En fin samling bilder! Det såg ut som om ni hade riktigt trevlig synd att man inte kunde komma denna gången :geek: .

Vi får se till att boka detta redan nu för nästa år, Skövde verkar ju ligga lägligt till för ganska många.

Länk till kommentar