Jump to content

FJ/BJ-40 i ny kostym...väldigt trevlig!!!


Skirebo

Recommended Posts

Jo dom är för %¤"% läckra, synd bara att jänkarna aldrig lär sig att Toyotas grejer är det man skall bygga med, och inte en massa annat US "smäck"!!! Men som sagt......#&%¤ läckra!!!

 

Skulle inte kalla delarna smäck. Dynatrac-axlar är bland det bästa som finns att köpa just nu. En cheva 350 är en självklarhet i USA där man kan hitta delar till den på varenda mack. Det är som att skruva in en volvo b23 här i Sverige. Det är dessutom en av världens mest producerade motorer och den är mycket pålitlig och hållbar. Allt som är gjort i USA är inte automatiskt dåligt om man nu får tycka det på det här forumet ;)

 

/Johan

Link to comment
Share on other sites

Jo dom är för %¤"% läckra, synd bara att jänkarna aldrig lär sig att Toyotas grejer är det man skall bygga med, och inte en massa annat US "smäck"!!! Men som sagt......#&%¤ läckra!!!

 

Skulle inte kalla delarna smäck. Dynatrac-axlar är bland det bästa som finns att köpa just nu. En cheva 350 är en självklarhet i USA där man kan hitta delar till den på varenda mack. Det är som att skruva in en volvo b23 här i Sverige. Det är dessutom en av världens mest producerade motorer och den är mycket pålitlig och hållbar. Allt som är gjort i USA är inte automatiskt dåligt om man nu får tycka det på det här forumet :D

 

/Johan

 

den är mycket pålitlig och hållbar :lol:

 

Den är en bland de sämnsta motorerna på marknaden ju ;) (Ja jag har ägt en hög sådana så att jag vet min far har väll haft några hundra genom åren)

 

tänk om du fick jobba så mycket med din landcruiser motor som du får göra med en sån då hadde du blivit runead :o

(Bara för att det är god tillgång & billiga reservdelar betyder det inte att en motor är bra)

 

Det är motorn som jag skriver om de övriga har jag ingen uppfattning om då jag aldrig provat 8-)

 

(Som ett ex hade jag en caprice 95a för några år sedan service boken var välfylld 13000mil & kammaxeln var så nergången att bilen ville ha 1,8liter milen med en ny kamm drog den 1liter. jag körde upp den till 15tusen mil på den tiden utöver vanlig service så bytte jag topp packning 1ggr ,vattenpump 1ggr ,startmotor 2ggr ;) 1temp givare till tbi´n , 1 oljetrogspackning som sölade olja tjock & fin packning men funkade inte för det. Har aldrig jobbat så mycket med en motor på så få mil & på 2000mil)

 

& Ja dessvärre har jag haft två efter den men samma sak där bara skit (& DÅ har jag ägt två volvo 760 med v6a som jag kört många problemfria mil med för många år sedan så det borde ju inte vara handhavande fel om man får en sån motor att hålla som jänke gubbarna kallar för skit :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jag tänker bara sitta här och läsa och leeeee, och konstatera att vi alla är så härligt olika och har så olika uppfattning, vilket är jätte kul.

Har bara haft en jänkare så inte så bevandrad, men billiga delar och lätt att få tag på, men så gick det ju åt något hela %#€" tiden oxå ;)

Den enda jänk jag skulle kunna tänka mej är nog en H1 i mil. ed..

Vist är dessa "Toyota" inspirerade bilar läckra, men jag bygger hälldre en egen med HDJ80 bas och J4 look.

 

Nu kunde jag ju inte bara leeeee utan att kommentera, jaja.

 

Fortsätt nu träta om 350 m.m. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.