Jump to content

Tanzania 2009

Anton

Recommended Posts

Ok, nu va det allt för länge sedan jag besökte Tanzania. Så på fredag bär det av neråt. Ni kan se lite bilder från resan i förra årets tråd när jag och Anders här på forumet besökte en annan forumsmedlem, Pether med fru (mina föräldrar ;) ).

Jag tänkte jag skulle försöka lägga in lite text och bilder under tiden jag är nere, ska bara vara nere 2 veckor men något kul borde fastna på bild.. Under tiden är det planerat lite skön avkoppling, djur-safari, jakt osv och detta kan kombineras med lite trevlig bilkörning kan man hoppas..

På fredag bär det av, vi får väl se hur det går!

//

Trevlig resa.

Är inte ett dugg avundsjuk på er att byta vårt fantastiska höstväder med svalka, regn och friska vindar mot värme, torka och stekande sol ;)

Ser fram emot er uppföljning av denna tråd.

• 4 weeks later...

Jag får väl börja med att ursäkta mig lite, det blev inte den uppdatering av tråden som man kan hoppas. Men så blir det ibland, jag vara ganska mycket utanför täcknings området så det försvårade läget lite. Men hur som helst är jag hemma nu, det har varit två varma veckor med dags temperatur mellan 35-37 grader. Helt plötsligt blir man svettig av att bara byta däck vid punktering..

Utöver lite semester så blev det lite inhandlad till BJ-75 också. Köpte en extratank till bilen, med tankband och "stone guard", kan också meddela att det inte var några problem att ta den som ett bagage på flyget! :lol: Sendan införskaffades en extra dieselfilterhållare med pump och avluftning ska monteras i bilen och även Toyotas original steg/handtag som monteras på vänster stolpe bak på bilen för att smidigt och graciöst ta sig upp på taket..

Jag får bjuda på någon enstaka bild från mobilkameran,

66_a2b3254ffc73f2ec50ffde02ffe40fbc_thumb.jpg

66_17a8ea58af6aa8e49bd7861d727365f4_thumb.jpg

66_893a7fc1bcbe88d4de46c2c62c75dbdd_thumb.jpg

66_a90e03d999bbfca831d543a0f9952b80_thumb.jpg

66_46954d3431ba0655a60516ba92b8d425_thumb.jpg

Det va allt för denna gång!