Anton Posted October 25, 2009 Report Share Posted October 25, 2009 Ok, nu va det allt för länge sedan jag besökte Tanzania. Så på fredag bär det av neråt. Ni kan se lite bilder från resan i förra årets tråd när jag och Anders här på forumet besökte en annan forumsmedlem, Pether med fru (mina föräldrar ). Jag tänkte jag skulle försöka lägga in lite text och bilder under tiden jag är nere, ska bara vara nere 2 veckor men något kul borde fastna på bild.. Under tiden är det planerat lite skön avkoppling, djur-safari, jakt osv och detta kan kombineras med lite trevlig bilkörning kan man hoppas.. På fredag bär det av, vi får väl se hur det går! // Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted October 25, 2009 Report Share Posted October 25, 2009 Trevlig resa. Är inte ett dugg avundsjuk på er att byta vårt fantastiska höstväder med svalka, regn och friska vindar mot värme, torka och stekande sol Ser fram emot er uppföljning av denna tråd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl Posted October 25, 2009 Report Share Posted October 25, 2009 Kul med lite nya rapporter. Ha det!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Posted November 17, 2009 Author Report Share Posted November 17, 2009 Jag får väl börja med att ursäkta mig lite, det blev inte den uppdatering av tråden som man kan hoppas. Men så blir det ibland, jag vara ganska mycket utanför täcknings området så det försvårade läget lite. Men hur som helst är jag hemma nu, det har varit två varma veckor med dags temperatur mellan 35-37 grader. Helt plötsligt blir man svettig av att bara byta däck vid punktering.. Utöver lite semester så blev det lite inhandlad till BJ-75 också. Köpte en extratank till bilen, med tankband och "stone guard", kan också meddela att det inte var några problem att ta den som ett bagage på flyget! Sendan införskaffades en extra dieselfilterhållare med pump och avluftning ska monteras i bilen och även Toyotas original steg/handtag som monteras på vänster stolpe bak på bilen för att smidigt och graciöst ta sig upp på taket.. Jag får bjuda på någon enstaka bild från mobilkameran, Det va allt för denna gång! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl Posted November 17, 2009 Report Share Posted November 17, 2009 Trevligt Anton. Fina bilder, alltid kul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts