Ralston Posted March 23, 2009 Report Share Posted March 23, 2009 Lite info om min nya bil: Lc-100 årsmod 2000 Detta är en bil som har ägts av mer än en medlem ur SWES men nu är det jag som har den. Jag var tvungen att byta ut min Defender 110 mot denna för att de andra Land Cruiser ägarna inte gillade att jag hade en så mycket bättre bil än dem. Anyway, ganska mycket är gjort av tidigare ägare och medlemmar på detta forum bilen är/har följande 4,2L TD manuell låda diff i fördelningslåda och bakaxel beige skinn inredning, perfekt när man är ute mycket i lera och skog eftersom det är lätt att se var man behöver tvätta... vidare har den acc, el hit och dit och massa annat krimskrams för bekvämlighet och komfort. Den är en njutning att köra, fast nu har jag en uppsättning hörselkåpor som jag inte längre behöver. extrautrustning ny front warn 9000xd med syntetlina OME stötdämpare MTR däck dubbla reservhjulshållare extratank tot ca 260L dieselvärmare KCR box 27mhz radio sedan har/ska jag sätta dit garmin gps navigationsdator vhf radio är installerad byta till warn 9.5 xp winch med 6hp motor 220v inverter är installerad nya fjädrar bak är beställda (hårdare) solfilm är på G arbetsbelysning bak underredesbehandling då det är begynnande rost på sina ställen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl Posted March 23, 2009 Report Share Posted March 23, 2009 Får gratulera till nya bilen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder Posted March 23, 2009 Report Share Posted March 23, 2009 Grattis! Du har köpt en mycket fin bil som jag har lagt ner åtskilliga timmar på. Vi har försökt att ha ihjäl den i Sahara och i Atlasbergen - men det gick inte. Med en erfarenhet jag har så undrar jag inte om det är bättre med lite ytrost än den där eländiga rosskyddskletet. Varför skall du byta vinsch? Det sitter ju en redan på. För övrigt kommer du nästan aldrig att använda den. Skulle lägga pengarna på annat. T.ex. en difflock fram(?). Återigen - stort grattis. mvh, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Globecruiser Posted March 23, 2009 Report Share Posted March 23, 2009 Får också gratulera.. Skall bli kul att se den i backspegeln Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder Posted March 23, 2009 Report Share Posted March 23, 2009 Får också gratulera.. Skall bli kul att se den i backspegeln Med tanke på att växellådan sjunger på sista versen - så kommer du nog se den i backspegeln Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Höök Posted March 24, 2009 Report Share Posted March 24, 2009 Grattis till bilen! Ser riktigt elak ut. Hur kommer den användas, några långresor planerade? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralston Posted March 25, 2009 Author Report Share Posted March 25, 2009 Winchen ska jag byta eftersom jag har en annan liggande. Det där med backspegel, de som inte kan ta sig fram kontrollerat i terrängen använder gasen istället... Bilen kommer användas till långfärder/expeditioner främst, vi har lite planer här under våren och även i sommar (Marocko/Sahara). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts