Jump to content

PEDER's GARAGE

Peder

Recommended Posts

Hej!

Här kommer lite info om "mitt garage" (bilder kommer senare):

Land Cruiser 120 KDJ (SWES 01-A), 2008.

ARB skärmbräddare, ASFIR stötfångare, T-MAX 9500 winch med syntetlina, MaxAir Magnum kompressor, Cooper 275X75/17, GoodYear MT/R 275X75/17, TX Performance fälgar (8X17), KingSpring fjädrar bak, KingSpring Coilover fram, FOX Racing IFS A-armar, JLT PC-Tablet, Garmin 276, Iridium Satellittelefon, VHF Yaesu comradio (stationär), VHF Yaesu VX-120 (handhållen), 27 MhZ Danita komradio, RASTA underkörningsskydd, RASTA rocksliders, LR Auxiliary tank (totalt ca 300 lit bränslekapacitet), 100% spärrar i fördelningslåda och bakaxel, ombyggt och kompleterat elsystem (Blue Sea System), 700W 220V inverter, Webasto dieselvärmare (kupé och motor), TTE Toyota Motorsport Performance Kit (210 hk / 510 NM), Overland Safari taktält, Hella Marine arbetslampor, WAECO CF-40 Collmatic kylbox etc.

• 2 weeks later...
Hej,

vad ser du för fördelar med Overland-tältet jmf med sandwichtekniken i Maggiolinamodellerna? Känner man någon svikt i OL-tältet när det är utfällt? (Om man väger 95 kg)

Att jag använder Overland är en kompromiss då LC120 är en relativt liten bil så får jag inte plats med dubbla tält på bilen. Fördelen med Overland är att du får en ganska stort tält på liten yta och att du har ett fint skydd på marken när tältet är utfällt. Det jag tycker bökigt är av- och påsättning av kapellet. Jag har också ett Maggiolina Extreme som jag föredrar (enklare men litet).

Till Overland använder jag en s.k. Winter Hood vilket gör att eventuell kondens försvinner (bildar en luftspalt mellan duken) och gör tältet absolut vattentätt. Winter Hood skyddar även mot kyla och värme.

Tältet är mycket stadigt med alla ombord.

Jag rekommenderar ett mellanskikt under madrassen till samtliga tält (av samma typ man använder till båtkojer) så eliminerar man kondens mellan madrass och botten.

mvh,

• 1 month later...