ErikirE Postad 7 januari Rapport Share Postad 7 januari Hej min koppling slutade fungera igår. Pedalen är i botten och återgår inte till sitt läge när jag släpper den. Det kom som en blixt från klar himmel. Verkstan sa att kanske har bilen en slavcylinder och att det är den som har gett upp och det var ganska enkelt att ordna som jag förstod det. Om ngt annat gått sönder så måste dom byta koppling och det kostar mer än jag köpte bilen för. Är det någon som har något tips på vad jag kan göra? Finns det nån liten gör det själv grej jag kan försöka med som gör att kopplingen börjar fungera? Mvh Erik Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
priffe Postad 7 januari Rapport Share Postad 7 januari Inte 4x4 men låter som om slavcylindern gett upp. Kostar nån hundring. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MFI9 Postad 10 januari Rapport Share Postad 10 januari Helt klart saknar din Avensis fyrhjulsdrift, det är troligen största orsaken till att den inte fungerar. Det kan även vara huvudcylindern som gett upp. Är behållaren tom är det troligtvis slavcylindern och är det vätska i behållaren är det mest troligt huvudcylindern. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster