Jump to content

Import från Tyskland

Recommended Posts

Hej vänner.

Tack för insläpp.

Jag har rest i södra Afrika under 25 års tid och både åkt och kört 70-serien. Nu jäklar så bara måste jag köpa en!

Är det någon här som har erfarenhet utav Toms Fahrzeugtechnik i Tyskland?

Tom kanske någon har köpt en bil där?

Jag tänker i såfall registrera en ny bensinare på min firma. Har någon gjort detta och vilka problem har ni i isåfall stött på?

Tackar på förhand

Mvh

Lars

Hej igen @Lars Tilly

Kom på att Fredrik på Importbil.se har med en Land Cruiser i sin referenslista

https://www.importbil.se/importera-bil-fran-tyskland-nyheter/toyota-land-cruiser-70/

Han håller till i Lund, så kanske läge för dig att prata med honom? I texten på länken ovan nämner han "World Cruiser", vilket kan antyda att han har haft kontakt med Toms.

Vilken modell är det du är intresserad av?

• Like 1

• 2 weeks later...

Hej! Jag köpte min av Tom. Det gick mycket smidigt ända till jag skulle hämta upp den. Jag hade informerat honom om vilken dag jag skulle komma och det var en helt vanlig tisdag har jag för mig. Flög ner på morgonen och sedan tog jag tåget till Markt Bibart som staden heter. Jag var där strax efter lunch och möttes av en fly förbannad Tom som skällde ut mig efter noter om att det minsann var hans frus födelsedag och att jag fick komma tillbaka imorgon för han hade absolut inte tid med mig… jag förklarade för honom att han visste att jag skulle komma idag och att ingen i hans organisation hade berättat om hans frus födelsedag för mig. jag har aldrig i mitt liv blivit så dåligt behandlad av en annan människa som man precis är påväg att föra över mer än en halv miljon till.. denna mannen lider av allvarliga psykiska problem och om jag vetat om detta tidigare skulle jag aldrig sponsrat honom eller hans företag med något. Det var nära att den affären inte blev av kan jag säga. Dock är jag ju enormt glad över min fina bil!

• Haha 1