Jump to content

Välja LC

Alfa75

Recommended Posts

Tjena

Glada nyheter här  i börskraschernas tid och ränterally, ta i trä men det verkar som mitt hus blir sålt. Så nu skall jag ha en LC

(Kan inte låta bli att skriva med stora bokstäver för att bara man kan)

Billivet vid 50årsstrecket har varit mången Alfa, Tvr, Maerati, Audi och några Volvisar. Bästa bilen än så länge var en XC90 men den är såld sedan länge. LC har jag under ett antal tjänstgörningar stött på även om Geländew/ Range rover även varit förekommande. Bilen skall användas för jakt, fiskeutflykter och rasta vovven (55kg Ridgeback)

Men velar mellan en 100 och en Prado?

Körsträcka ca 1000mil/år

Budget 200t

Vill absolut ej mecka själv utan betalar gärna för den tjänsten.....

Villhöfer, läder, mörk färg, automat och möjlighet att uppgradera stereo.

Fördelar, hiss och diss mottages

Mikael

Hej och grattis till försäljningen. Köpa Land Cruiser istället för fastighet låter som ett klokt sätt att förvalta pengar :)

Tänkte först skriva att för 200t får du en väldigt ny och fin kärra, men inser också lite plötsligt att tusan vad priserna gått upp på senare år :( (stöd för påståendet ovan!)

Val mellan stora och "lilla" serien är väl mest en fråga om smak för ditt ändamål skulle jag tro. Båda lär vara stora nog att få plats med dig och hunden. 100 serien är mer "lastbil" i körkänsla och 90/120/150 en aning mer personbil. Allt är större och tyngre på en 100-serie i jämförelse.

Mitt förslag är att titta och prova alternativen och om du inte brinner speciellt för någon av dem så satsa på den som är nyast och mest prisvärd.

Ser att du bor i skåne, och det kan vara en bit att åka, men ett tips är annars att komma till toyota4x4 träffen i Tiveden för att kunna titta och prata med/om de olika modellerna.

• Like 2