AxelN Posted March 31 Report Share Posted March 31 Hej, Jag har en HZJ76 från 2014. Märkte att det läcker någon droppe då och då från främre pinion seal på differentialen. Jag bytte packboxen men efter ca 100 mil upptäckte jag att det hade börjat läcka igen. Jag tycker att det är lite spelrum/play i pinionen (någon millimeter) och börjar fundera på om det kan vara rullager som blivit dåliga. Någon som har bytt rullager i en differential? Det verkar lite mer komplicerat än vad jag har gjort tidigare. - Axel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rylander Posted March 31 Report Share Posted March 31 Det är inte anläggningsytan på medbringaren som är repig? Om den är det så går det fint att renovera med speedi sleeve. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AxelN Posted March 31 Author Report Share Posted March 31 4 timmar sedan, Rylander säger: Det är inte anläggningsytan på medbringaren som är repig? Om den är det så går det fint att renovera med speedi sleeve. Det är inte alls omöjligt, det som jag är lite osäker på då är varför det är "play" i pinionen, men det kan givetvis vara skiljt från läckan. Ska undersöka vidare om det kan vara medbringaren, tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts