Gå till innehåll

Förvaringslösning / Storage Solutions till baggaget

LCjak

Rekommendera Poster

Hej,

Först och främst, tack för alla bra inlägg man hittar på forumet om era byggen och tekniska lösningar!

Så till ämnet (ämnena).

Jag undrar om ni har tips på förvaringslösningar till Land Cruiser Prado 2nd facelift (7 seater, manuellt nedfällbara). Syftet är att dels få två utdragbara lådor men samtidigt kunna få en stor och jämn yta där man kan slänga in madrass för en bra lösning för sovplats. En extraskiva behövs som man kan fälla ut över utrymmet där andra sätesraden sitter. Jag tänkte eventuellt ta bort andra sätesradens mittensäte liksom ena sidosätet för att få mer utrymme.

Har googlat för mycket utan att hitta bra lösningar, så här kommer mina spörsmål:

1. Sett att ARB har bra lådsystem. Då jag inte bestämt ännu om jag ska ta bort tredje sätesraden (manuell, inte elektrisk) så funderar jag på ARBs "low-height roller floor"-lådor (2st brevid varandra). Problemet är att man inte verkar få en jämn plattform då sidopanelerna (dvs "locken" brevid lådorna längs kanterna) inte verkar finnas i samma höjd som lådorna. Någon som har använd denna "low height"-lösning från ARB? https://arbeurope.com/storage-solutions/roller-drawer-systems/?locale=en
  2. Bison Gear i Polen är intressanta då de gör custom jobs och har gjort på Land Cruiser Prado. https://bison-gear.com/en/# Dock har dom inte någon tid tillgänglig förräns i Oktober. Om någon har tips på andra firmor eller privatpersoner i Sverige eller kringliggande länder, inklusive Polen, som gör custom jobs eller kan tänka sig att göra så får ni väldigt gärna tipsa mig! 
  3. Angående tredje sätesraden så har jag sett det fina arbetet Cervo gjort för att få bort sin. Dock har jag inte kunskapen eller garage att göra detta helt själv och dessutom få till en snygg, ljudisolerad yta efter borttagandet. Lite rädd att jag kommer vara irriterad över att man inte kan dölja de svängda plastpanelerna på sidorna. Men om någon har tips om firmor eller privatpersoner som kan vara hjälpsamma i detta arbete mot betalning så är jag jätteintresserad av höra mer och få tips.

Stort tack!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser