Stefan_P Posted March 16, 2021 Report Share Posted March 16, 2021 Då har jag klarlagt att det är turbon som läcker olja. Jag fick tipset från Turbo Glide att ta bort slangen från turbon och se om det rök, detta givetvis för at eliminera turbon om det fortfarande rök. Det ryker nästan ingenting om jag kopplar bort turbon, bara lite vid pump och då bara pyttesmå puffar, så jag antar att det är turbon då. Kan man bara byta tätningarna och sätta ihop den igen? Vissa säger att man måste balansera om turbon och vissa säger att man inte måste. What say you? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tufve Posted March 23, 2021 Report Share Posted March 23, 2021 Hej Stefan! Är turbon dålig borde du höra det. Spel i axeln? Läcker turbon efter att bilen stått still? Är returen kollad/tätad? Min läcker lite efter att den stått still men inte när jag kör vilket innebär att tätningsringen är sliten enligt mer kompetenta personer. Då håller ringen tätning under tryck men inte i vila. Vh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan_P Posted March 23, 2021 Author Report Share Posted March 23, 2021 2 timmar sedan, Tufve säger: Hej Stefan! Är turbon dålig borde du höra det. Spel i axeln? Läcker turbon efter att bilen stått still? Är returen kollad/tätad? Min läcker lite efter att den stått still men inte när jag kör vilket innebär att tätningsringen är sliten enligt mer kompetenta personer. Då håller ringen tätning under tryck men inte i vila. Vh Nej, där är inget spel i axeln. Detryker en del när den ståt stilla, men inget efter ett litet tag. Tror inte jag bryr mig om det än så länge. Vad jag hört har den bara gått knappt 3000 mil sedan installation, men det kan ju vara fel. Har precis lagat odometern som var helt fastgeggad med gammalt fett, riktigt kul att lyckas laga den så nu snurrar den fint. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tufve Posted March 23, 2021 Report Share Posted March 23, 2021 Det låter bra👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts