Jidv Posted February 7, 2021 Report Share Posted February 7, 2021 Har nyligen köpt en basutrustad smal manuell 163 hk diesel-120 från 2004 av försvaret. På militära regbeviset stod det 225/70-17. Hade vinterdäck på vid registreringsbesiktning som var 225/65-17 så den dimensionen blev inskriven i nya regbeviset. Den har högt varvtal vid motorvägsfart. Ser att widebodymodellerna har 265/65-17. Gissar att omkretsen på större däcken passar utväxling bättre. Jag hittade 235/80-17 som intressant alternativ, dom ligger inom 5% från widebodyns däck men 11% från dimension i mitt regbevis. Så min fråga är vilka däck bilen borde ha för att utväxling ska bli rätt eller bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted February 9, 2021 Report Share Posted February 9, 2021 Hej och välkommen till toyota4x4 Har tyvärr inte koll på 120, men på 90-serien är jag ganska säker på att det är olika axel-utväxling på WideBody och "smala" modellen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts