SuperAdam Posted June 28, 2020 Report Share Posted June 28, 2020 Idag hämtade vi (jag och @Felix) en bil som många av er säkert känner igen från forumet, nämligen hans gamla BJ45! Ägaren som Felix sålde bilen till skulle flytta till Australien och därav göra sig av med bilen. För att göra en lång historia kort köptes iallafall bilen tillbaka fast av mig istället för Felix! 😁 Vi får se lite vad det blir av den, men jag tänker mig åtminstone en renovering av hytt till vintern. Lackering i senapsgul eller sandfärgad samt vitt tak och grill. Men fram till dess går det alldeles utmärkt att köra som det är 😊 För er som inte känner igen bilen sen tidigare är det en BJ45 med turbokonverterad 3B motor, spärrar i båda axlarna, axelvänd (SOA), samt skivbromsar & styrservo 🤟🏼 Mer bilder kommer 🍻 9 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Felix Posted June 28, 2020 Report Share Posted June 28, 2020 Den är så jävla stenhård!! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuperAdam Posted August 5, 2020 Author Report Share Posted August 5, 2020 Hjulhus kan jag tänka mig att besiktningen tycker om, tänkte därför bygga/låta bygga ett par i alu med liknande förvaringslådor som bilden under. När det någon som byggt eller har liknande på sin? Sett nåt annat ballt? All input är välkommen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jah Posted August 6, 2020 Report Share Posted August 6, 2020 Det finns annars rätt smidiga färdiga lådor att montera. kolla https://plastomer.se/lastbilar/produkter-lastbil/daken-brandslackarbox/ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts