priffe Posted May 28, 2019 Report Share Posted May 28, 2019 Kunde inte motstå denna vita vänsterstyrda cruiser som stod på ett garage i England med turboras. Tönkte det kunde vara en rolig sommarbil, men den sköter sig så bra så den får nog vara kvar. En rymlig bil med 90 liters tank som drar 0.8 - och är skattebefriad. Svårslagen ekonomi då. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
priffe Posted June 1, 2019 Author Report Share Posted June 1, 2019 HON tog den raskt som pendlingsbil till jobbet. Kollegorna skrockade förtjust. Den blir nog kvar länge. Nu funderar jag på hur man kan få den att se ut så här. I stuket alltså, färgen får förbli vit Det är så ont om bilder på nätet på 73/74or med jeeplook att jag antar det blir knepigt att komma dit. Väldigt få bilar torde sålts från Toyota förberedda med demonterbara dörrar och gummistöd på motorhuven? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
priffe Posted June 2, 2019 Author Report Share Posted June 2, 2019 Eller så här kanske 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
priffe Posted June 2, 2019 Author Report Share Posted June 2, 2019 En BJ73 på blocket har det. Svarta fönsterbågar = demonterbara 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StefanT Posted June 17, 2019 Report Share Posted June 17, 2019 Min har det också... BJ73 -86 Stefan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
priffe Posted June 17, 2019 Author Report Share Posted June 17, 2019 Innebär det att du kör nercabbat ibland? Misstänker att det är för mycket jobb för att man ska byta fram och tillbaka. Behöver nog en softtop i vårt klimat, har du det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
priffe Posted June 19, 2019 Author Report Share Posted June 19, 2019 Nån som har dörrar att sälja? Viktigast bakdörrar. Oavsett skick. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StefanT Posted June 23, 2019 Report Share Posted June 23, 2019 Jag har aldrig lyft av kåpan, tung och jag har ingenstans att förvara den. Bakdörrarna har jag bytt och satt din från en LJ70, passar utan problem. Framdörrar eller fönsterbågar har jag försökt att få tag på länge men inte lyckats. Stefan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
priffe Posted September 27, 2019 Author Report Share Posted September 27, 2019 Perfekt med Wrangler 235-85-16 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
priffe Posted September 28, 2019 Author Report Share Posted September 28, 2019 Med 32" visar hastighetsmätaren exakt rätt. Komfortabel körning med 2800 rpm vid 100 km/h. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts