Jump to content

Bullbar på importerad Lj70

Toder

Recommended Posts

Nån som har koll på vad som gäller? Denna är importerad 2003 från Danmark och som jag förstått det så har denna båge suttit där sedan dess, bilen är inte besiktad på 10år, winch sitter också monterad på den, går det på SBP att få igenom denna? 

CB722D6D-01F7-4596-A5D5-675C8C5E17EC.jpeg

• Like 3

Jag höll på att skriva nej, sälj den till mig istället. ?

Men det ska inte vara några större problem, den har nät, dvs tät konstruktion vilket uppskattas även om det inte är ett krav samt att vinschen sitter där och då motiverar utförandet. 

Tror du kan vara lugn på besiktningen. 

• Like 1

6 timmar sedan, Gaup säger:

Behöver du nått i plåtväg så har jag en kaross stående i Dorotea...

Hurru du råkar inte ha något av följande? en dragkrok, kofångare bak och blinkers höger fram? Eller ett baksäte , eller bälten till bak, eller nå skärmbreddare, typ allt som passar LJ70 kan vara av intresse haha, men slå iväg ett pm, skulle kanske behöva plåt också om det går köpa av dig, behöver renovera lite hjulhus osv

//Med vänlig hälsning, 

Edited by Toder

Största rost skadan är vid dubbel plåten infästningen nedre gångjärnet sen framkant dubbelvikningen nedre fram dörrplåt doch ej genom rostat behöver vikas upp och fixas någon liten buckla på dörrbladet typ 20gr PP..    i övrigt fint renoveringsprojekt hel gummilist och övriga mekanismer funkar som de ska....   en timme med svetsen ca...  

_DSC5498.JPG

_DSC5493.JPG

_DSC5494.JPG

_DSC5495.JPG

_DSC5497.JPG

9 timmar sedan, Gaup säger:

Största rost skadan är vid dubbel plåten infästningen nedre gångjärnet sen framkant dubbelvikningen nedre fram dörrplåt doch ej genom rostat behöver vikas upp och fixas någon liten buckla på dörrbladet typ 20gr PP..    i övrigt fint renoveringsprojekt hel gummilist och övriga mekanismer funkar som de ska....   en timme med svetsen ca...  

_DSC5498.JPG

_DSC5493.JPG

_DSC5494.JPG

_DSC5495.JPG

_DSC5497.JPG

Har du nå med av bilen kvar? Tänkte göra ett försök att banka ut min dörr och se hur det går, men i värsta fall behöver jag en ny, den som sitter har åkt på en redig smäll, samt en hel del rost på den. Syns inte så superbra på bilden men, du ser nog lite av bucklan ich rosten hur det ser ut nu

DEA52393-1602-43C7-8F87-5B97E55EE9CE.png

Sökt efter blinkers men än inte hittat den .. mer som finnes skärmar fram motorhuv övriga dörrar instrumentering värmepaket och på karossen så finns det ju lite plåt att ta reda på... 

dörren är din för en femhundring ..... skulle tippa på att det är mängden PP som behövs på din dörr   :)