Felix Posted June 19, 2018 Report Share Posted June 19, 2018 Hej! Har köpt mig en hdj80 från 1997 där lågväxeln inte vill gå ur, är detta något kännt fenomen? Någon som har idéer hur felsökning enklast gör för att slippa ”uppfinna hjulet igen” ? Har inte fått hem bilen ännu så mer ön så vet jag inte. Btw, är det 12 eller 24Volt? Fått för mig att dom har 24v till starten men 12v resten? Mvh 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted June 19, 2018 Report Share Posted June 19, 2018 (edited) Jasså det var du som köpte den ? Grattis? I bland kan spaken kännas som att den sitter stenhårt fast särskilt när man kört med lågväxeln på asfalt och då har jag fått bruka våld och slå spaken ur läge. Prova först med att köra lite fram och tillbaka, hit o dit på något löst underlag, det här funkat för mig. Som du säger, 24V på startmotorn och 12V på allt annat. /Mecki Edited June 19, 2018 by Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SID112233 Posted June 19, 2018 Report Share Posted June 19, 2018 Grattis! Jag har en HZJ80-1990 den är 12v rakt igenom, startmotor som glödlampa men det beror väl lite på vilken marknad den är såld på också från början? 12 eller 24v. Vilken låda har du? ”Part time 4wd” eller ”Full time 4wd” vet du vad lådan har för nummer? H150? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts