Geronimo81 Posted October 12, 2017 Report Share Posted October 12, 2017 Hej! Är ganska ny ägare till en Toyota Hilux 2010. Den är automatiskt växlad och har alttså så man kan välja H2/H4/L4/N men min fråga är, när jag vill växla till någon av dessa, vilken växel ska "ordinarie" lådan stå i? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiberg Sr Posted October 13, 2017 Report Share Posted October 13, 2017 (edited) Tror den måste stå i N. Osäker på H2 och H4, om det funkar att växla när du rullar. Mellan H & L bör bilen stå still. Sprakar det när du växlar är det fel. Edited October 13, 2017 by Wiberg Sr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackstream Posted October 17, 2017 Report Share Posted October 17, 2017 Står i manualen. Jag har en nyare Hilux. Där står det: Mellan H2/H4 kan man lägga i och ur under 100 km/h. Men jag brukar rulla sakta annars smäller det en del. Mellan H4 till L4, bilen stilla och i N Diffspärra, Måste va L4 och bilen saktare än 8 km/h. Man kan behöva "Jucka" lite. Men egentligen kan man inte göra fel, det är elektroniskt spärrat. Och, kolla din manual så att det inte blir dyrt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts