Kallekula Postad 12 Maj, 2017 Rapport Share Postad 12 Maj, 2017 Tjena. Har precis köpt en sbw90 3.2 bensin 2002 i bra skick. Men det är såklart nåra grejer som jag tror behöver fixas. 1. Det gnisslar från vänster framhjul, försvinner ibland vid visst rattutslag. Vet nån vad det kan vara? 2. Sedan tycker jag att det låter som om karossen slår i underredet baktill när jag kör över gupp i lite för hög hastighet. Vet nån vad som kan behövas fixas där? 3. Tycker att ljuddämparen producerar ett lite för högt mullrande/puttrande ljud, skall det vara så? Allt fint från en väldigt glad ägare till en Land Cruiser! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wiberg Sr Postad 12 Maj, 2017 Rapport Share Postad 12 Maj, 2017 2. Har du reservhjul på bakluckan har du garanterat glapp i gångjärnen. Det brukar ge rejäla klonk ljud. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
silverstål Postad 13 Maj, 2017 Rapport Share Postad 13 Maj, 2017 1: Framhjulsljudet kan vara ett hjullager. Hissa upp hjulet, håll klockan 12 och 6 och rucka för att känna eventuellt glapp. Kan även vara så enkelt som att hjulet sitter löst, eller anliggande broms. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster