Calle E Posted May 1, 2017 Report Share Posted May 1, 2017 Nybörjarfrågor: Vad är det för orginalutväxling i axlarna på en LJ70 -86? Finns det drevsatser till fördelningslådan eller måste man byta utväxling i axlarna om man vill att bilen ska gå långsammare på lågväxeln? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rylander Posted May 3, 2017 Report Share Posted May 3, 2017 Har inget svar på någon av dina frågor men själv körde jag med 35:or på min 70:a, fungerade jätte bra både på vägen och i skogen. Men man får ställa på dieselpumpen lite. Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runekebab Posted May 3, 2017 Report Share Posted May 3, 2017 4,88 i orginal och vad jag har förståt så finns det 5,29 med till axlarna. som sagt man kan säkert byta drev i lådan med men vet inte till vad, personligen och som Rylander skriver tycker jag det är lagom med 35or, nästa alt är 33or. men hur mkt det gör vet jag inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Calle E Posted May 3, 2017 Author Report Share Posted May 3, 2017 Tack för de svaren! Jag gillar när bilen går långsamt (hade 6,5:1 i Suzuki fördelningslåda...). Har hittat lite varianter hos Advance adapters i USA men är inte säker på vilken som passar LJ70... Är annars väldigt nöjd med min LJ70 (som jag köpte av Runekebab...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Calle E Posted May 3, 2017 Author Report Share Posted May 3, 2017 Detta gillar jag: Tittar man på AA hemsida http://www.advanceadapters.com/categories/gearing-options/273/ så ser man att de listar delar till FJ60/62 och FJ80 alternativt Truck & 4 runner. Då är ju frågan om LJ70 har samma fördelningslåda som någon av de modellerna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runekebab Posted May 3, 2017 Report Share Posted May 3, 2017 hmmm efter lite googlande verkar det funka, men du får nog förhöra dej noga innan så det passar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runekebab Posted May 3, 2017 Report Share Posted May 3, 2017 jaha du hittade den med, jag vet inte ens vilken som sitter i lj70n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts