Herr Cykelson Posted January 30, 2017 Report Share Posted January 30, 2017 Goddagens, Jag är ny här och även ny vad gäller Fj. Undrar om någon har info om den blå Fj'n som finns på blocket nu? Även "bra att kolla" på dessa vid köp...och allmän info om bränsleförbrukning mm, jag har tänkt att ha den som min dagliga bil. Fridens//Dag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted January 31, 2017 Report Share Posted January 31, 2017 Hej och välkommen till toyota4x4.se! Kan inget speciellt varken om just den bilen, eller FJ i övrigt, mer än att den delar de flesta komponenter med Land Cruiser 120 och 4runner för motsvarande årsmodell. För länge sedan gick det rykte att det fanns FJ som blivit förstörda i översvämningar i USA och sedan fixade och sålda här. Om det var så, så borde det vara utsorterat nu. Angående förbrukning så är det en stor bil med 4 liters bensin V6, så räkna inte för snålt när du räknar förbrukning Finns några som haft/har FJ Cruiser som hänger på forumet, så förhoppningsvis fyller de på med info här så småningom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder Posted January 31, 2017 Report Share Posted January 31, 2017 Hej! Har ngen specifik info om bilen du nämner. Det är så att det finns en del oseriösa handlare som har importerat flodvågsbilar från USA. Bl.a. en firma i Ystad (A...C...). Nåväl, bilen har en aerodynamik som en ladugårdsdörr och du får en bränslekonsumtion därefter (aldrig under 1 l/mil - oftast 1,4 l/mil). Jag byggde en bil för Dakar och den drog 3,8 l/mil, men då var det rejält med pulver under huven. Fördelen med V6 bensinaren är att den går att programmera och kan bli riktigt angenäm. So Klydd skriver - FJ-Cruiser är mer eller mindre identisk med LC120 vilket gör att reservdelar finns det gott om. Däremot, karossdelar kan ta tid att få hem. Vindrutan spricker med en gång vid stenskott och den tar det lång tid att få hem. Leta efter en bil med manuell låda (sällsynta) som håller värdet längre. Lycka till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herr Cykelson Posted January 31, 2017 Author Report Share Posted January 31, 2017 Tackar för svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marenen Posted February 10, 2017 Report Share Posted February 10, 2017 Blev det en FJ Cruiser? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herr Cykelson Posted February 10, 2017 Author Report Share Posted February 10, 2017 Den blev tyvärr såld innan jag hann dit. Så letandet fortgår... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marenen Posted February 15, 2017 Report Share Posted February 15, 2017 Hoppas du hittar en snart. Du får skriva när du fått tag på en. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herr Cykelson Posted March 28, 2017 Author Report Share Posted March 28, 2017 Letandet är nu över... Vet någon vart man kan hitta en dragkrok? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted March 28, 2017 Report Share Posted March 28, 2017 Grattis! Starta gärna en garagetråd och lägg in några bilder, så vi får se din nya pärla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewoldern Posted March 29, 2017 Report Share Posted March 29, 2017 Grattis! Vi vill se bilder, hoppas på en gul eller blå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted March 29, 2017 Report Share Posted March 29, 2017 Grattis ! Håller med dom andra om en garagetråd Här är ett tips på dragkrok http://www.dragkrokslagret.se/fast-dragkrok-2-bult-toyota-fj-cruiser-land-cruiser-land-cruiser-alexo-664-0036 / Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herr Cykelson Posted March 29, 2017 Author Report Share Posted March 29, 2017 Klart det blev en blå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marenen Posted April 8, 2017 Report Share Posted April 8, 2017 Härligt! Hoppas vi stöter på varandra inom snar framtid Jag har ett lådsystem till FJ Cruiser liggandes om det kan vara av intresse. Ligger och skräpar så du kan få det till bra pris om du är intresserad. Se bild. Vänliga hälsningar Martin Karlsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
holm84 Posted January 25, 2018 Report Share Posted January 25, 2018 jag har samma lådsystem tog en månad sen slängde jag ut den med skramlade som satan där bak intressant att den är vapen klassad i usa dok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
holm84 Posted January 25, 2018 Report Share Posted January 25, 2018 värkar vara väldigt bra andrahandsvärde på fj i usa och canada om man söker i EU så står väldigt högt men inte här hemma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts