Gå till innehåll

Vettig verkstad för montering av eftermarknads delar i södra Sverige?

Träskmonster

Rekommendera Poster

Hej

Nån som har nåt bra tips på en vettig/bra verkstad som kan hjälpa till med att montera eftermarknads delar och göra lite modifieringar på bilen?

Har provat SBV Autocenter AB ett par ggr, men tröttnat på att behöva tjata till mig att få köpa saker via dem. Allt verkar vara så omständligt

Och Bengt på Sigicom har ju lagt ner verkstan pga ryggproblem...

Jo Bent på Jysk Offroad hjälpte gärna till dock känns det galet om man måste åka till Danmark för att få hjälp

Står lite och stampar just nu..kommer ju inte att kunna fullfölja mina planer utan nån hjälp...suck.

Så alla tips är välkomna, har inga problem att köra en bit för bra hjälp....viktigast är att hjälpen är BRA :-)

ha det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Nån som har nåt bra tips på en vettig/bra verkstad som kan hjälpa till med att montera eftermarknads delar och göra lite modifieringar på bilen?

Har provat SBV Autocenter AB ett par ggr, men tröttnat på att behöva tjata till mig att få köpa saker via dem. Allt verkar vara så omständligt

Och Bengt på Sigicom har ju lagt ner verkstan pga ryggproblem...

Jo Bent på Jysk Offroad hjälpte gärna till dock känns det galet om man måste åka till Danmark för att få hjälp

Står lite och stampar just nu..kommer ju inte att kunna fullfölja mina planer utan nån hjälp...suck.

Så alla tips är välkomna, har inga problem att köra en bit för bra hjälp....viktigast är att hjälpen är BRA :-)

ha det

Måste det vara en auktoriserad verkstad, eller går det bra med en hobbyverkstad?

Vad är det du vill ha gjort?

I Linköping finns en verkstad som med all säkerhet kan hjälpa dig om inte det är för långt att åka.

http://www.lastbilsservice.org/kontakt.html Prata med Fredrik och hälsa från mig

Länk till kommentar

Nejdå vilken verkstad som helst går bra, sålänge dem vet vad dem gör :). Hade normalt själv gjort det men helt tappat lusten att meka. Trodde inte det skulle behövas nu när man skulle köra Landcruiser

Är inget direkt märkvärdigt som ska göras men fjädring, bärarmar, div bussningar, front, rocksliders.

Är väl mest att jag själv vill fixa delarna och vissa verkstäder vill ju oxå tjäna pengar på grejjerna. Men om man själv beställer så är ju möjligheterna obegränsade.

Men jag ska kolla upp bägge förslagen tack för dem.

Länk till kommentar