MFI9 Posted March 13, 2016 Report Share Posted March 13, 2016 Efter långt letande utan framgång har jag valt en annan typ av fälgar till min HZJ78 och säljer därför mina 4 GXL med bultmönster 5x150. 2st har sliten innerkant där däcket ligger. Kan relativt enkelt svetsas och svarvas av en fälgrenoverare. 1200:- styck vid köp av alla 4. PM föredras. /M Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MFI9 Posted March 14, 2016 Author Report Share Posted March 14, 2016 Kanske ska förtydliga: Jag har sökt efter fler fälgar för att ha som reserv utan att finna några. Ville dessutom gärna upp till 8" breda. Därav byte till nya fälgar och dessa är därför till salu. Är priset helt fel kan även bud accepteras om dom är rimliga. /M Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MFI9 Posted May 8, 2016 Author Report Share Posted May 8, 2016 Finns fortfarande till salu. /M Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted April 5, 2017 Report Share Posted April 5, 2017 Tjena ! Finns fälgarna fortfarande kvar och vet du vad det är för ET ? Dom skall sitta på en HDJ 100. / Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MFI9 Posted April 11, 2017 Author Report Share Posted April 11, 2017 Hej Mecka, Sorry för sent svar. Fälgarna är kvar, från centrum och innåt är det 103mm, utåt är det 105mm. Mvh Martin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted April 12, 2017 Report Share Posted April 12, 2017 Det är lungt Martin. Då skall jag mäta lite. Dessa fälgar har i pricip ett 0-ET och 100:an har ET 50 så jag får se hur det passar . / Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MFI9 Posted April 12, 2017 Author Report Share Posted April 12, 2017 Slå till, du kan alltid köpa spacers eller skärmbreddare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted April 13, 2017 Report Share Posted April 13, 2017 Slå till, du kan alltid köpa spacers eller skärmbreddare :-) Hade det gått att lösa med spacers hade det inte varit något problem så det får vänta tills jag kan komma över en uppsättning Artic Truck skärmbreddare Tyvärr så verkar det att VX fälgarna breddar lite väl mycket utåt för att det skall bli bra . Jag skall mäta lite bättre i helgen och kolla så att jag får alla måtten rätt , det blir lite klurigt att få till det när orginal fälgarna är 8" breda och har ET50 och VX fälgarna är 7" breda och har ET0 . / Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MFI9 Posted April 14, 2017 Author Report Share Posted April 14, 2017 Bara det blir bra, är gott nog. Mät och återkom. Glad påsk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts