Gå till innehåll

Toyota nyckel

Jes

Rekommendera Poster

Nyckel huset till min LC 100 gick sönder här för ett tag sedan :-( . Så jag åkte in till den lokala Toyota återförsäljare för att köpa ett nytt hus. Lättare sagt än gjort , dom kunde bara sälja mig hälften av huset , skulle jag ha ett komplett hus ville det kosta mig 2000skr , plus kodning av nyckeln . Personalen + andra i affären tittade konstigt på mig ,då jag fick en kraftig hosta (symptom ifrån en riktig mans influensa (nära döden oplevelse )) . Då jag fick andan igen ,sa jag att det inte kunna stämma (då jag jobbade hos Toyota fick våra fasta kunder dom gratis och andra kunna köpa dom for ca 250skr) . Nåh men dom ville undersöka saken och återkomma . Det gjorde de också , men de kunna inte komme med andra lösningar än en ny nyckel. Så jag tackade nej .

Jag gav nyckeln lite eltape , ett par daga senere gick turen till dk . Så jag åkte in till den första Toyota återförsäljare som hade öppet , 10 min senere kom jag ut med ett nytt nyckelhus (monterat och 200 Dkr fattigare ).

Min fru's Toyota Previa nyckel har nu samma problem , och denna gång har jag beställt ett ex antal nyckel hus på eBay pris inkl frakt ca 10euro ..

post-2175-0-37791200-1446925751_thumb.jpeg

http://www.ebay.de/itm/Toyota-Autoschlussel-2-Tasten-Gehause-Rohling-TOY43-Schlussel-Sienna-Camry-RAV4-/291206226409?fits=Make%3AToyota%7CModel%3ALand+Cruiser+100&hash=item43cd3e61e9:g:LOkAAOSw7NNT6~j0

Hoppas att andra kan ha glädje av detta inlägg.

Med vänlig hälsning,

Jes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant information Jes!

Det verkar variera väldigt med nyckelpriser på toyota i Sverige. När jag skulle köpa en extra nyckel till min bil för några å sedan tyckte Toyota center i Göteborg att den skulle kosta runt 4000:- och skyllde på att det var krångligt med importerad bil. Visade sig att Odelius bil (Toyota i Kungälv) inte hade samma problem med importerade bilar och där kostade nyckeln runt 1500:- istället.

Länk till kommentar

Intressant information Jes!

Det verkar variera väldigt med nyckelpriser på toyota i Sverige. När jag skulle köpa en extra nyckel till min bil för några å sedan tyckte Toyota center i Göteborg att den skulle kosta runt 4000:- och skyllde på att det var krångligt med importerad bil. Visade sig att Odelius bil (Toyota i Kungälv) inte hade samma problem med importerade bilar och där kostade nyckeln runt 1500:- istället.

Den historie med att det är en import bil fick jag också. Jag skal dock tillägga att det nyckel hus jag köpte av Toyota i dk inte är original . Men där vill man inte debitera 2000skr for 2 plastbitar .. (Jag tyckte nu också 200dkr var mycke for de 2 bitar) . Nåh men nu har jag beställt 5 stk hos ebay . ( jag tänkte att sponsorea 1stk till Toyota häruppe ).

Med vänlig hälsning,

Jes

Länk till kommentar

• 2 weeks later...