Gå till innehåll

Min Taro (hilux)

daniel2

Rekommendera Poster

• 4 months later...

Jaha dags för en liten uppdatering har inte hänt så mycket just nu mer än att jag slipar spackel när tiden och orken räcker till vilket den inte gör just nu. Har beställt två 120w ledramper en till taron och en till cruisern. Går och funderar på en ny fram stötfångare med vinch fäste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• 4 months later...
  • 2 months later...
Postad (redigerade)

Går och funderar på om man kanske skulle använda detta som lack då det nu börjar att närma sig lackering någon här som provat? Skulle ju dock vara kul med någon annan färg är svart.

http://www.lackman.se/produkter/farg-kemi/billack-klarlack/2k-topplack/

Redigerad av daniel2
Länk till kommentar

• 1 month later...
  • 10 months later...

Har varit tyst här ett tag nu men det händer lite iallafall. Har just köpt hus som det ska fixas lite med innan inflyttning i slutet av augusti. Men har ju semester nu så har lagt lite tid på taron så den är nästan färdig skippade nu. Så idag har jag beställt färg. Så förhoppningsvis så är den lackad innan veckan är slut.

• Like 2
Länk till kommentar

Kul att det uppskattas. Har nu lagt på 5 lager med raptor så nu får det torka så får vi se om det blev bra tycker att det ser lite flamigt ut. Har tyvärr inga mer bilder just nu men det kommer under dom närmsta dagarna.

• Like 2
Länk till kommentar

Blev lite flamigt som jag trodde men är ju första bilen jag lackar och väljer då svart som nog är något av det svåraste att använda. Ska på andra fälgar som är lite bredare när dom är lackade i samma färg men det får bli senare nu är det husrenovering och flytt som är prioriterat.

IMG_20180715_135621.jpg

Länk till kommentar

• 1 month later...

Idag fick han komma ut ur garaget då jag har flyttat och det är dags att lämna nycklarna till huset på fredag. Så nu har man sett hur lacken blev i dagsljuset och den blev ju skaplig kunde ha varit bättre men duger. Så nu får den vänta på våren och då få en ny stötfångare och kanske ett tält över flaket.

IMG_20180829_105106.jpg

IMG_20180829_105056.jpg

IMG_20180829_135202.jpg

• Like 6
Länk till kommentar