Gå till innehåll

Land Cruiser 90 WB aka Ted

Koett

Rekommendera Poster

Jahopp då var det väl dags för mig att skaffa en liten garage tråd så jag kan visa vad som händer med Ted i garaget :)

Detta har jag hunnit med:

Bytt stolar till svart/gröna VW color concept läderstolar

Tonat rutorna bak

Satt dit 40mm spacers

Målat texten på däcksidorna vita

Monterat snorkel

Bytt positionsljus och dimljus till LED

Satt dit vindavvisare

Bilder kommer i nästa inlägg :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack och tack :) jadå planen just nu ligger väl att försöka hitta en passande frontbåge/bullbar/Saharabar och höjningskit på fjädringssidan, men det kostar ju en mindre förmögenhet, iallafall bullbaren. Blir kanske ev ett sånt där safari räcke på taket och lite maffigare däck :)

Idag har det hunnits med lite styling också, skyddsfilm på lyktorna, blev kanske aningen mörkt så tåg bort filmen på dimljus men det var ju gratis iallafall :)

post-2671-0-16536700-1434982729_thumb.jpg

post-2671-0-98629800-1434982751_thumb.jpg

Länk till kommentar

• 3 weeks later...

Jag var så dum så jag kapade sönder glidskenan till orginalstolarna och det är inte att rekommendera då det typ är i princip omöjligt att hitta stolar till en 90 verkar det som så jag hade nog rekommenderat att försöka hitta ett par stolar som redan har glidskenor och bygga en ram dom dom står på. Kolla Klydd's garage tråd han har satt i andra stolar också fast med en egenbyggd ram under :)

Mvh

Länk till kommentar

Hej

Jag har en hj60 där stolarna är bytta av tidigare ägare. Det är saabstolar med saab glidskenor. dessa är skruvade i LC orginalskenor. Det gör att man sitter lite högre och man kan köra stolen ända fram mot ratten.

Länk till kommentar

Hej!

Traktorn, vet du vilken modell Saabstolar detta var?

Vore ju kanon att inte behöva bygga om allt för mycket. Jag är inte någon mästare på att svetsa. Känns ju rätt viktigt att stolen sitter ordentligt fast ☺

Länk till kommentar