Felix Postad 8 juli, 2014 Rapport Share Postad 8 juli, 2014 Tjena! Sålde gamla BJ75 Pickisen, var trött på att inte kunna prata i mobiltelefon i bruksbilen, och den var rätt risig. Hade redan innan den var såld fått nys om denna bil och det blev affär. På g hem från köpet. Motor, som var turbokonverterad till min stora glädje. Verkar var seriöst iaf med egr, inget bonnmeck. tänkte väl dock plugga det. Någon som vad turbokitet kommer ifrån? påbörjat winschfäste Svetsat och Epoximålat. Vindrutan ska bytas imorn, kommer plocka ut rutan och sen fräscha upp och rostskydda rutramen innan nya rutan ska i. Någon som har elschema till denna modell? Har insett att glödningen är ombyggd till en manuell knapp men inte inkopplad helt och hållet. Verkar även ha lite kass laddning. Bilen startade knappt imorse (tror ena batteriet e kass, annars ere tjuvström nånstans..) Men mätte även laddningen som endast låg på 26,8Volt, tyckte det kändes lite klent. Var samma även om jag varvade lite. Om någon har tips eller råd så är det oerhört välkommet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jonas E Postad 8 juli, 2014 Rapport Share Postad 8 juli, 2014 Snyggt. En 99:a antar jag. Har där varit snöplog på den? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecki Postad 8 juli, 2014 Rapport Share Postad 8 juli, 2014 Snyggt ! En riktig äventyrsbil , måste väl vara mer praktisk än pickupen /Mecki Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BJ42 Daniel Postad 9 juli, 2014 Rapport Share Postad 9 juli, 2014 Tack för besöket! Blir bra den där när Du är klar med den! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Felix Postad 13 juli, 2014 Författare Rapport Share Postad 13 juli, 2014 (redigerade) Jonas E: Stämmer, en 99a. Tror inte det suttit plog, vet bara att den är reggad med winch. Mecki: Tackar! Tanken är att den ska bli en praktisk bruksbil som funkar att ha som jobb-bil att dra båtar med osv och även semester bil att campa med. Den är mer praktiskt i vissa lägen än pickisen och samtidigt mindre praktisk i andra. Det bästa är att jag äntligen får plats i bilen utan att sitta med helt rak rygg och knäna in i instrumenteringen. Daniel: Tack själv! det var kul att få komma förbi och titta å snacka lite skit. Hoppas jag med att det blir bra;) Här kommer en liten update. edit: insåg att några bilder redan var uppe... aja skitsamma ni får njuta av dom igen;) Har grejet lite med bilen iaf. Hade ju winchen kvar från gamla toyan så den åkte på. Sågade isär en fyrkantsbalk jag hade liggandes för att få 2st L profiler. Kapade till dom lite, Jävligt smutt att det satt ett fäste som var skruvat i ramen redan. påsvetsat. Grundat med 3 lager 2-komp epoxi. Målat svart. Hittade en stor jävla tuta under huven som jag undrade lite över. Hade även reagerat på att det gick mycket suspekta kablar inne i bilen. Insåg att någon installerat larm på bilen en gång i tiden. Det var urkopplat nu och kablar har jag tillräckligt av. Slet ut skiten. Boxjävel till larmet. Hade tydligen inte laddat upp någon bild på winchen monterad. Plockade ur rutan iaf (eller rättare sagt glasmästaren gjorde) Den var ju tok sprucken och såg att det var lite mögigt i nederkant på rutramen på höger och vänster sida. Rasmus på bilden hjälper mig att skrapa lite. Borsta rent. 2komp epoxi grundas det med. Spacklat och målat. Redigerad 13 juli, 2014 av Felix Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster