Gå till innehåll

Vad är en L C 100 -00 värd?

Magnus

Rekommendera Poster

Hejsan

Tack för intressant forum.

Jag tittar på att sälja min Land Cruiser 100 -00 (Bensin) efter lång och trogen tjänst. Den har rullat någonstans mellan 23-25000 mil, har lite rost i nederkant på den övre bakluckan och är annars i bruks skick. En fantastisk bil.

Vad är den värd ?

Mvh.

Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Magnus och välkommen hit!

De är väldigt svårt att komma med någon rekommendation. Har du jämfört med blocket, och kanske värdering på bilpriser.se (dock brukar de fungera mindre bra på vår typ av bil)

Henrik

Länk till kommentar

Tack för snabbt svar Henrik.

Håller med. Jag kollade upp priset på en värderings sajt och den värderade bilen till mellan 10 000 - 20 000 kr, vilket jag kanske tycker är lite väl lågt.

Annars tycks det vara svårt att hitta objekt att jämföra med i SE.

/magnus

Länk till kommentar

10-20 000,- var vel litt lite ja, for den prisen kjøper jeg gjerne bilen din:) Det ligger vel en 2000 mod LC100 bensiner til 75 000,- på blocket om jeg ikke husker feil, men om den prisen er riktig eller ikke vet jeg ikke..

Lykke til med bilsalget!!

Länk till kommentar

• 3 weeks later...

Jag är, och har varit, ute på marknaden efter en LC100 bensin och har väl en hyfsaduppfattning om vad jag tycker att de är värda. För tillfället finns inga bra objekt att jämföra med men de brukar annonseras för 75-105´ ungefär. Detta gäller bilar i bra bruksskick med bra historik men med slitage. Hade jag ägt en LC100 med 23.000 mil bakom mig hade jag nog annonserat ut den för 82´ och släppt den för 77´ eller däromkring. De flesta LC100 annonseras ut i den prisklassen, och de tycks blir sålda efter några veckor också.

Länk till kommentar

Hejsan

Ursäkta sent svar. Jag har varit ute och rest.

Tack för feedback och prisideer. Jag tänkte besikta den och se till att fixa ett broms ok som låter ibland, sen ska jag sälja den.

Mvh.

Magnus

Länk till kommentar