Bengt S Postad 8 oktober, 2013 Rapport Share Postad 8 oktober, 2013 (redigerade) Går av stapeln 17-19 januari på Trailen och i omgivande trakter. Står på Engelska, men det vet jag att ni reder ut SOATrail Winter Challenge 2014. 17-18-19 January 2014. Start 12.00 friday Finish 14.00 Sunday Gucci offroader - 2 nights at 3-4 star Clarion hotell in Karlskrona incl breakfast/dinner, pool/jacuzzi etc (Can be needful) Hardcore offroader - Sleep´s at BaseCamp - No worries, we wake you up (Hopefully) Everything else - SOATrail style! Along the Trail, you will have Challenges incl navigation/GPS, all is voluntarily. You will recive points, and at Saturday evening - Price Ceremony!! 4x4 Cars. You will not need a Hardcore rig, but good wintertires/or similar, and perhaps a vinch is a plus. All depends of the snowdeep, which can be 60-80 cm/apx 28" at the forrest. All our tough places will not be used, it´s hard enough with snow on the easier parts!! You can work/drive as a team/group, or by yourself, the mainpoint is - Have Fun out there!!! Temperature - Damn cold! Price. 3700 skr/each car incl two persons. No hotell - 1700 skr/each car incl every friend/family member, who knows? You may need them...... If others, children or adults want to join, let us know, it´s all about the hotel room booking. FB Babbeltråd om ämnet https://www.facebook.com/?ref=tn_tnmn#!/groups/soatrail/ Redigerad 8 oktober, 2013 av Bengt S Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lennart Postad 9 november, 2013 Rapport Share Postad 9 november, 2013 Vi skulle vilja veta om någon mer än vi har anmält sig till Winter Challenge? Som ni kanske sett på Stiffes film från Ultimate var vår LC den ena Toyotan bland alla Jeepar och jag har en förhoppning om bättre uppslutning på Winter Challenge. Lennart Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
marenen Postad 17 november, 2013 Rapport Share Postad 17 november, 2013 Vi skulle vilja veta om någon mer än vi har anmält sig till Winter Challenge? Som ni kanske sett på Stiffes film från Ultimate var vår LC den ena Toyotan bland alla Jeepar och jag har en förhoppning om bättre uppslutning på Winter Challenge. Lennart Länk? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klydd Postad 17 november, 2013 Rapport Share Postad 17 november, 2013 Gissar det är SOA winter challenge Lennart menar, så jag slog ihop trådarna //Klydd Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bengt S Postad 5 januari, 2014 Författare Rapport Share Postad 5 januari, 2014 (redigerade) Upplägget klart. Finns även en FB grupp om detta Challenge Event - https://www.facebook...33485716883933/ Lägger in relevant info här. WinterTrail Challenge Fredag 17/1-2014. 13.00 - Samling på Clarion Hotell – Karlskrona. Incheckning, lunch, registrering, mingel….. 14.00 – Förarmöte. Genomgång av kommande dygn. 14.30 - Start. Efter starten, har ni 25,5 tim på er att lösa – -Ca 80 st GPS punkter med olika uppgifter. -Ca 30 – 50 st Kartpunkter med olika uppgifter. - X antal Roadbook punkter. Fördelat på 4 stycken områden nr 1-2-3-4. Dessa är utmärkta med: - Orienterings skärm röd/vit, nitklämman sitter fast på fordonet med 3 m lina. - Punkter på karta - GPS kordinater i medföljande pärm - Skyltar med bokstäver/siffror beroende på uppgift. 20 – 50 – 100 poäng styck, beroende på svårighetsgrad. 16.00 - Mål. Lördag 18/1-2014 Fri disponering av tiden. Kvällsmat på hotellet – Buffe´ 18-21, frukost 07-10, Spa – Fritt. Ingår i SOAs specialpris för boende på hotellet. BaseCamp är öppen för Husvagnar/tält, är ju ändå vår..... Söndag – Frikörning på BaseCamp området – Blåningsmåla. Fordon: Alla 4x4 fordon med eller utan vinsch (Inget krav, men alltid bra och ha) Gatlegala, ryck/dragstropp + utrustning anpassad för utmaningen enlig eget tycke. Utrustning: Digitalkamera med löstagbart minneskort (Viktigt) - Såg/yxa - Ficklampor/pannlampa, klar fördel vid mörker körning - Första förband – GPS fast eller lös, format WGS84 Lat N 53 22´ 58” Gott humör!! Priser! Plats 1 – 5 Pokaler + Inklädd Markis 2.5 m, Start på SOA Spring mm…… Varmt Välkomna på 2014 första 4x4 Utmaning i SOAs regi! Bengt, Stefan, Roger, Anette, Christoffer och Morgan. Redigerad 5 januari, 2014 av Bengt S Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BJ42 Daniel Postad 5 januari, 2014 Rapport Share Postad 5 januari, 2014 Hade jag haft 40-serien rullande hade jag anmält mej. Ha så kul!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bengt S Postad 5 januari, 2014 Författare Rapport Share Postad 5 januari, 2014 Hade jag haft 40-serien rullande hade jag anmält mej. Ha så kul!!! Det skall vi ha! Det är även första gången vi själv är med på ett eget upplägg Vi har utformat det så att ingen vet vad de andra har hittat på, så inte vi får en fördel. En för alla, alla för en! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bengt S Postad 5 januari, 2014 Författare Rapport Share Postad 5 januari, 2014 Hade jag haft 40-serien rullande hade jag anmält mej. Ha så kul!!! Tack så mycket, funkar inte din HDJ80? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BJ42 Daniel Postad 5 januari, 2014 Rapport Share Postad 5 januari, 2014 Tack så mycket, funkar inte din HDJ80? Jo men det är ju finbilen Den behöver även lite service innan nästa misshandel. Kommer med när 40-serien är klar. Lycka till med vad det ser ut ett fint arrangemang. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bengt S Postad 5 januari, 2014 Författare Rapport Share Postad 5 januari, 2014 Jo men det är ju finbilen Den behöver även lite service innan nästa misshandel. Kommer med när 40-serien är klar. Lycka till med vad det ser ut ett fint arrangemang. Finbilen funkar alldeles utmärkt till detta, jag mfl använder våra..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BJ42 Daniel Postad 6 januari, 2014 Rapport Share Postad 6 januari, 2014 Finbilen funkar alldeles utmärkt till detta, jag mfl använder våra..... Tror jag säkert Men min tar/läcker både olja och vatten, så måste "hela" lite först innan nästa äventyr. Men är sjukt avis på alla som skall med Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster