Gå till innehåll

Cooper STmaxx?

Klydd

Rekommendera Poster

Hej

Har General Grabber AT2 på min andrabil, en Terrano. Fungerar utmärkt som åretruntdäck.

Bor i mellersta Dalarna , med gott om snö på skogsvägarna senaste vintern, men däcken har visat sig vara

suveräna. Mycket nöjd!!

Svante

Redigerad av Battenkill
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• 1 year later...

Är det någon som har erfarenheter eller åsikter om Cooper STmaxx?

Finns det möjligtvis någon som har erfarenhet av både detta och General Grabber AT2??

Hur gick det med dina cooper st Maxx , jag har läst att du använder dom som "vinter" däck på din garage tråd..

Vad är dina erfarenheter ?

Buller"? On/offroad egenskaper ?

PS , jag är själv nyfiken på detta däck :-)

Mvh

Jes

Länk till kommentar

Har inte så mycket vinter-erfarenhet av däcken då jag inte kört speciellt mycket vintertid med den.

Om jag jämför dem med gamla S/T som jag hade på min 80:a så är dessa tystare och har bättre våt-väg-egenskaper. Bullriga tycker jag absolut inte att de är.

Baserat på erfarenhet från kompisars bilar, råder det nog inte någon tvekan om att General Grabber AT2 är ett bättre "vinterdäck". Men, Cooper STmaxx ser ju lite coolare ut :)

Baserat på det jag kört är jag väldigt nöjd med däcken, och skulle lätt kunna tänka mig att köpa detta igen. Men, som rent vinterdäck är det säkert inget bra. Jag har kört så lite med bilen på vintern, och dessutom mest här i landet där det knappt är vinter så min tanke med däcken vara att de skulle vara året runt däck och godkända för vintern, men inte nödvändigtvis de bästa.

Länk till kommentar

Ok , tack for info. Jag hade tänkt dom som ett allround sommardäck . Vinter tid vill jag ha ett riktigt vinter däck då jag kör en del i Norrlands inland.

Mvh

Jes

Länk till kommentar

Jo, som Daniel skriver är det nog bra med dubb om man ska köra dem vintertid, men då försvinner möjligheten att köra dem som året runt. Och då hade jag nog också satsat på ett bättre rent vinterdäck.

Som allround sommardäck tycker jag de är riktigt bra. Verkar vara bra livslängd och tåliga för grusväg/offroad

Länk till kommentar