Gå till innehåll

Lådsystem

Bisse

Rekommendera Poster

Det finns många här (och på andra forum) som gjort sina egna lådsysten men vart vänder man sig om man skulle vilja köpa ett färdigt system? Har hittat i Oz och USA men det blir dyrt med frakt och moms. Måste väl finnas att tillgå på närmre håll tycker jag. Någon som vet var man kan handla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett proffsigt system (Outback) som jag installerade i min KDJ120 http://toyota4x4.se/topic/2821-peders-lc120-expworks-2008/

Rullager och aluminium och garanterat skrammelfritt. Kan köpas i Frankrike genom Outback Imports. Dyrt men bäst = SEK 20 000 inkl lastgaller och hyllor. Rekommenderas varmt!

Länk till kommentar

Kan säkert vara idé att kolla med All-American också. Men, du får nog räkna med att de kostar en hel del. Ett alternativ är också att anlita någon av firmorna som bygger inredningar till hantverkares firmabilar.

Länk till kommentar

När det begav sig kontaktade jag en firma i Skåne som hade hjälpt några att bygga lådsystem till bilen. Tror det var runt 15-20 kkr men då ingick det lite eldragning till något extra batteri eller dylikt.

Om intresse finns så kan jag försöka leta rätt på firmanamnet.

Hmmm hittade just en urriven sida ur 4 Wheel Drive (kanske världens sämsta tidning btw?), som jag tror har något med det bygget att göra, Abicon heter företaget.

Länk till kommentar

I och med att jag använder 80:an i arbetet så lät jag montera in ett lådsystem från samma leverantör (Sortimo) som vi har till firmabilarna.

Håller det för verktyg och material i en firmabil så håller det nog för det mesta ;) kullagerskenorna är kraftiga och rullar lätt även när dom är fullastade och låsningen på lådorna är också kraftiga och har aldrig öppnat sig ofrivilligt.

Trots att lådorna är utav plåt skramlar dom ingenting mycket kanske tack vare den tjocka gummimattan som ligger på botten av lådan.

Priset ? Jag har för mig att det låg på 8000:- + moms för 1 1/2 år sedan men skall koll upp detta annars så är det bara att kolla med Sortimo vad dom tar nu , har för mig att dom skall finnas i hela landet.

post-917-0-91693400-1368981867_thumb.jpg post-917-0-49650600-1368981909_thumb.jpg

post-917-0-65119400-1368981935_thumb.jpg

Dom ser kanske inte så "Hardcore" ut men det går väl att fixa med lite filtmatta eller färg för den som vill , jag kan i alla fall rekomendera dessa för dom har fungerat väldigt bra .

/Mecki

Länk till kommentar