Gå till innehåll

eftermontera farthållare?

Klydd

Rekommendera Poster

Är det någon som provat att eftermontera farthållare på en Land Cruiser 90 med D4d motorn?

Räcker det att skaffa spaken till ratten och brytaren till kopplingspedalen, eller saknas mer jämfört med bilar som har det original?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela elektroniken och mekaniken lär väl också saknas... servomotor mm.

Är du säker? Det är "drive-by-wire" på en D4d. Dvs ingen wire som en motor ska dra i som det är på bensinaren

Länk till kommentar

Liknande sådan hade jag på min förra landcruiser 90 V6 och den var jag inte så nöjd med :( Den kom i självsvängning med automatlådan ibland..

Ok, då har jag bara ett råd, ring Toyota och fråga ;)

Då får du iaf reda på om det är fördraget eller inte. Googlade lite och det verkar inte vara självklart direkt ...

Länk till kommentar

Det är väl elektronisk "gas" även på LC90. På LC120 var det enkelt att montera original farthållare. De monterade spaken och kopplade sladdarna som redan fanns på plats och programmerade motorstyrningen. Gjordes medan jag väntade.

Länk till kommentar

• 4 weeks later...

Hello! Jag eftermonterade farthållare i V6:an. Det fanns två att välja på, dels original, dels en från Rostra. Det talade Toyota inte om och så monterade de Rostran då den kostade typ en tusing mindre. Fungerar ok, men slår ifrån om farten avviker för mycket, exvis att den tappar för mycket fart i en uppförsbacke. Hade lätt betalat den extra tusingen för original, som jag tror ar klart bättre... /Mats

Redigerad av mapa
Länk till kommentar

Hello! Jag eftermonterade farthållare i V6:an. Det fanns två att välja på, dels original, dels en från Rostra. Det talade Toyota inte om och så monterade de Rostran då den kostade typ en tusing mindre. Fungerar ok, men slår ifrån om farten avviker för mycket, exvis att den tappar för mycket fart i en uppförsbacke. Hade lätt betalat den extra tusingen för original, som jag tror ar klart bättre... /Mats

Vad kostade kalaset då med den "billigare" farthållaren?

/Jonas

Länk till kommentar

• 5 weeks later...
  • 3 months later...