Gå till innehåll

Karosshöjning

Lennart

Rekommendera Poster

Hur griniga är Svensk bilprovning på karossshöjning? Jag vet att det vanligaste ( och faktiskt välfungerande ) är att montera dit hocky-puckar!

Kolla med gänget på NLCK om de har några tips då flera av dem har erfarenhet av att karosshöja bilen. Jag är lite inne på det jag med men norska biltillsynet är inte de lättaste att ha att göra med...

Är det 35or min herre har lust på? :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej.

Tack för snabba svar, jag skall titta på det. Jag klarar mig bra med 33 or bara jag får lite luft i hjulhusen.

Jag har pratat med Arctic Trucks och dom säger att det inte är några problem att höja en Tems bil men ingen vill berätta hur eller har gjort det. Jag behöver även någon som kan utföra jobbet för det klarar jag inte själv.

Jag kollar vidare och hör av er om ni får fler tips.

Mvh

Lennart

Länk till kommentar

Är det verkligen karosshöjning du vill ha? Du kan få till 6 cm genom att bara byta fjädrar och stötdämpare.

Eftersom jag har stötdämpare som är justerbara går det inte att byta dom, fjädrar fram har jag bytt.

MVH

Lennart

Länk till kommentar

Jodå, det går m 16" på LC 120. Man måste bara byta bromsok & skivor där fram först.

Stämmer det att du sa du skulle till Island 2014 när vi träffades i Borås? Blir det på sommaren och blir det fler än du? Mvh. Lennart

Länk till kommentar

Eftersom jag har stötdämpare som är justerbara går det inte att byta dom, fjädrar fram har jag bytt.

MVH

Lennart

Hej det är fult ut mjöligt at höja bilen och behålla temps. Toyota Nestle i Tyskland gör detta. Se Link:

http://www.offroad-n...ahrwerke-7.html

Jag tror at dom montera andre fjädrar och justera temp´sen , jag har gjort det samma på min land cruiser 100 med ahc. Ome torsions fjäder främ , et par fjäder fjädrar ifrån en land cruiser 100 utan AHC bak(den blir for hård med ome fjäder) och justerat höjd sensorerna med hjälp av en obd tester. Och det fungera bra.

Med vänlig hälsning

Jes

Länk till kommentar

• 3 weeks later...

Stämmer det Lennart. Mitten/ slutet juli är min önskan. I skrivande stund är jag osäker på antalet bilar men det är flera som är intresserade, både här och i NLCK.

Låter spännande, blir det familjeresa?
Länk till kommentar

Hej det är fult ut mjöligt at höja bilen och behålla temps. Toyota Nestle i Tyskland gör detta. Se Link:

http://www.offroad-n...ahrwerke-7.html

Jag tror at dom montera andre fjädrar och justera temp´sen , jag har gjort det samma på min land cruiser 100 med ahc. Ome torsions fjäder främ , et par fjäder fjädrar ifrån en land cruiser 100 utan AHC bak(den blir for hård med ome fjäder) och justerat höjd sensorerna med hjälp av en obd tester. Och det fungera bra.

Med vänlig hälsning

Jes

Stort tack för all hjälp, vi får se hur höjt vi kommer.
Länk till kommentar

• 7 months later...

Det enda vettiga sattet jag vet att hoja karossen ar att montera nya bussningar. Det ar bara 5 st puckar. Enkelt att lossa och lyfta karrosenen nagra centimeter per sida och montera dom nya bussningarna. Ett kit med 1.5" lyft inklusive uppgraderade bultar kostar ca $100 plus frakt ifran USA.

Kop har

http://4crawler.com/4x4/ForSale/Toyota4RunnerBodyLift.shtml#GenIV

Instruktioner

http://www.toyota120.com/html/4crawler_body_lift.html

//Marten

Länk till kommentar