Gå till innehåll

Blandat LC200

Martin

Rekommendera Poster

Jes, tid för dig att skaffa in d4d V8... :-)

Ja jag vet , jag har faktisk värd i tyskland och set på 2 stk .Men det får vänta lite , jag håller på att bygga ett nyt hus.Så pengarne blir brugt der just nu.

Mvh

Jes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag vet , jag har faktisk värd i tyskland och set på 2 stk .Men det får vänta lite , jag håller på att bygga ett nyt hus.Så pengarne blir brugt der just nu.

Mvh

Jes

Hej jag har just värt i Tyskland , Holland , Belgien och på vägen tillbaka till Danmark , svängte jag forbi en toyota återförsäljare (jag har bl.a. Köpt min lc 100 och en 80 her, samt et par lc120'er). Och han tyckte att jag skulle köpa denna vdj200 ... 7500mil och 42000euro hmm

post-2175-0-47005800-1363423726_thumb.jpg

post-2175-0-90530200-1363423752_thumb.jpg

post-2175-0-34656600-1363423782_thumb.jpg

post-2175-0-47057400-1363423814_thumb.jpg

Länk till kommentar

Hej jag har just värt i Tyskland , Holland , Belgien och på vägen tillbaka till Danmark , svängte jag forbi en toyota återförsäljare (jag har bl.a. Köpt min lc 100 och en 80 her, samt et par lc120'er). Och han tyckte att jag skulle köpa denna vdj200 ... 7500mil och 42000euro hmm

Varför tveka? bara att slå till! Det är ju en sådan du behöver...

Länk till kommentar

Varför sätter de så löjliga hjul på dessa bilar?! Har en ny Range Rover och på den satt det gummisnoddar istället för riktiga däck. Det första jag fick göra var att byta hjul. LC och RR/Disco är bilar som skall ut i terrängen (då och då). Går ju inte med lågprofildäck.

Redigerad av Peder
Länk till kommentar

Varför sätter de så löjliga hjul på dessa bilar?! Har en ny Range Rover och på den satt det gummisnoddar istället för riktiga däck. Det första jag fick göra var att byta hjul. LC och RR/Disco är bilar som skall ut i terrängen (då och då). Går ju inte med lågprofildäck.

Håller med dig fullständigt Peder. Vad får du lägga på för några däck enligt registreringbeviset på din RR/LR4? Jag gissar att det bara är min och möjligtvis Peters (kingbello) 200 series som är registrerad för 17” fälg. Standard för 200:an i Europa har jag för mig att är 20”. Dragkroken och rörkonstruktionen fram på bilen i annonsen gör ju inte framkomligheten bättre. :-(

Länk till kommentar

Hej , nu får vi väl snart en ny tråd av Henrik :-) . Års model 2008-2012 fanns i väst Europa med 20" hjul och i öst kunne man få 17" och 18"hjul beroende på model (GL , GX ,VX) jag har också set visa med 17" plåt fälgar(öst Europa ). Den nya faceliftade model kan Man få med 18" eller 20" beroende på utrustnings nivå.

Jeg håller helt med om at lågprofils däck inte har något at göra offroad , men jag tror at de flesta bilar i denna pris klass aldrig kommer uttan for vägen. Och om de gör det, är det på en campingplats med en husvagn . :-) . Och skulle man behöva at komme ut på en off road tur/resa , kan man jo ha et extra set hjul hemma med off road däck.

Om der är någon som behöver et par orginal 17" hjul til en lc200 har jag 4 på hyllan hemma. Jag har aldrig använt dom.(285/65-17)

Mvh

Jes

post-2175-0-42560200-1363544412_thumb.jpg

Länk till kommentar

Håller med dig fullständigt Peder. Vad får du lägga på för några däck enligt registreringbeviset på din RR/LR4? Jag gissar att det bara är min och möjligtvis Peters (kingbello) 200 series som är registrerad för 17” fälg. Standard för 200:an i Europa har jag för mig att är 20”. Dragkroken och rörkonstruktionen fram på bilen i annonsen gör ju inte framkomligheten bättre. :-(

På RR sitter det 20" som original (på Supercharge 21"). Löjligt. På LRD4 sitter det 19" som original. Bästa alternativet för RR var 19" på grund av att bromsarna annars tar i. I och med att vi även har en LR4 (2013) som jag tänkte bygga om lite grann, så har jag interchange mellan bilarna. På RR fläskade jag på lite grann för att få mer gummi (och möjligheten att kunna släppa ut lite luft ur däcken utan att karva det från fälgen).

Nu har jag dock hittat en leverantör av andra bromsok i England och med dessa kan jag få på 18" på både RR och LRD4. Då plötsligt går det att hitta vettiga däck till bilen.

Vad jag gillar med RR är twin-turbo och V6 samt att efter lite uppstyrning av programvaran får jag nästan 300 hk och 700NM. Växellådan i både RR och LRD4 är en dröm (8-vxl automat). Detta tillsammans med lågväxel och diffar gör de riktigt trevliga. Vad som dock är förvånande med både RR och LRD4 är ett de väger 2,7 ton!

LRD4 tänker jag ta bort luftfjädringen på och sätta dit spiraler istället. Annars har det funkat bra med luften (med förvånansvärt bra artikulation).

Återstår bara att elektroniken håller måttet. F.o.m. 2012 har LR helt ny elektronik och styrsystem - så det kanske fungerar. De tidigare modellerna var helt värdelösa.

Jag har ju dock min LC120 kvar som referens och det skall bli intressant att se hur det utvecklar sig. Jag behåller nog LC120 för man vet inte när de brittiska bergsgetterna lämnar in handduken.

Men, jag måste tillstå att jag är tämligen imponerad av hur väl de kära britterna uppträder både på väg och i terrängen. Som expeditionsbil så kan det nog funka.

Länk till kommentar

Om der är någon som behöver et par orginal 17" hjul til en lc200 har jag 4 på hyllan hemma. Jag har aldrig använt dom.(285/65-17)

h

Tack för erbjudandet Jes, hade du erbjudit mig för några månader sedan då jag letade däck hade jag säkert varit intresserad. 285/65-17 är nästintill omöjligt att hitta i Europa. Men nu har jag bytt och eftersom jag har redan 12 sådana fäljar med däck och jag tror inte min fru blir så imponerad om jag drar hem ytterligare 4... Dunlopdäcken passar utmärkt för väg och är näst intill outslitbara. De 6 däcken jag roterade som vägdäck rullade nästan 9000 mil innan det var dags att byta. De fungerar dessutom också ganska hyfsat i öknen. De klarar 0.9 bar med fullastad bil utan att kränga av. Bättre att du sparar dem till din kommande 200 eller använder dem till din 100 series.

Länk till kommentar

Nja jeg har så det räcker ,til min lc 100 har jag 4x 285/75-16 cooper Stt , 4x 285/65-18 bf goodrich all terrain , och 4 x 285/60-18 yokohama I/T vinter däck .men jag har också lidt andra dimensioner til en lc 200 bl.a. 4 x 18" (285/60-18) eller 4x 20"(285/50-20) också som nyt( om det har intresse) . Man skal jo inte gå ned på utrustningen :-) . Men jag sakner ett yokohama däck.:-(

Mvh

Jes

Redigerad av Jes
Länk till kommentar

På RR sitter det 20" som original (på Supercharge 21"). Löjligt. På LRD4 sitter det 19" som original. Bästa alternativet för RR var 19" på grund av att bromsarna annars tar i. I och med att vi även har en LR4 (2013) som jag tänkte bygga om lite grann, så har jag interchange mellan bilarna. På RR fläskade jag på lite grann för att få mer gummi (och möjligheten att kunna släppa ut lite luft ur däcken utan att karva det från fälgen).

Nu har jag dock hittat en leverantör av andra bromsok i England och med dessa kan jag få på 18" på både RR och LRD4. Då plötsligt går det att hitta vettiga däck till bilen.

Vad jag gillar med RR är twin-turbo och V6 samt att efter lite uppstyrning av programvaran får jag nästan 300 hk och 700NM. Växellådan i både RR och LRD4 är en dröm (8-vxl automat). Detta tillsammans med lågväxel och diffar gör de riktigt trevliga. Vad som dock är förvånande med både RR och LRD4 är ett de väger 2,7 ton!

LRD4 tänker jag ta bort luftfjädringen på och sätta dit spiraler istället. Annars har det funkat bra med luften (med förvånansvärt bra artikulation).

Återstår bara att elektroniken håller måttet. F.o.m. 2012 har LR helt ny elektronik och styrsystem - så det kanske fungerar. De tidigare modellerna var helt värdelösa.

Jag har ju dock min LC120 kvar som referens och det skall bli intressant att se hur det utvecklar sig. Jag behåller nog LC120 för man vet inte när de brittiska bergsgetterna lämnar in handduken.

Men, jag måste tillstå att jag är tämligen imponerad av hur väl de kära britterna uppträder både på väg och i terrängen. Som expeditionsbil så kan det nog funka.

LRD4 original verkar funka även i tuff terräng :)

Länk till kommentar

En fråga... om man kjöper en bil i tyskland og imporerer den till sverige, må man betale moms på kjöpesummen? Andre avgifter?? Er från norge så er van med mycket avgifter :mad:

Länk till kommentar

En fråga... om man kjöper en bil i tyskland og imporerer den till sverige, må man betale moms på kjöpesummen? Andre avgifter?? Er från norge så er van med mycket avgifter :mad:

Ingen moms eller andra avgifter (förutom reg. avgift, 1500(?)kr) om du köper en begagnad bil i Tyskland och tar den till Sverige.

Nya bilar har jag sämre koll på ang moms, men det finns inga importavgifter eller andra saker.

Länk till kommentar

Jag köpte 17 285/17 med fälgar av Jes. Nu går bilen som rena drömmen. Den hade tidigare 20 tums däck - stötiga, bullriga och extremt slitovänliga. Efter att ha kört bilen på dessa däck, fälgar skulle jag inte vilja byta tillbaka.

Men bäst går den naturligtvis på 35 tums däcken, då går bilen soft och mjukt. Tyvärr så bullrar Dick Cepek 35 tummarna för mycket, nästa sommar så ska jag höja fjädringen och sätta på 37 tummare. Någon som har förslag på ett däck

som skulle fungera både bra i terräng men även på landsväg och som inte bullrar så mycket.

Hilmar

Länk till kommentar