Gå till innehåll

Hålbild på olika winchar ?

Mecki

Rekommendera Poster

Är det någon som vet om det är samma hålbild för fastsättning av winchen på alla fabrikat eller har alla olika mått ?

/Mecki

Utan att ha testat alla men en hel del så har jag aldrig stött på, eller hört om, olika hålbild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bl.a. Ramsey har ett minder mått mellan alla bultar! Warn har ju även olika på tex. 8274 och 8000 mfl..

Sedan gäller det ju även att ha fästen och bultar efter vad winchen orkar att dra. Många köper alldeles för klent fäste bara för att de vill ha ett litet och smidigt montage.

Länk till kommentar

Tackar boys!

Daniel: vet du om det är mycket som skiljer?

Jag skall göra en ny winchbumper till42:an och vill inte "låsa in" mig med att inte ta hänsyn till olika mått på wincharna.

/Mecki

Länk till kommentar

Bl.a. Ramsey har ett minder mått mellan alla bultar! Warn har ju även olika på tex. 8274 och 8000 mfl..

Sedan gäller det ju även att ha fästen och bultar efter vad winchen orkar att dra. Många köper alldeles för klent fäste bara för att de vill ha ett litet och smidigt montage.

8274an har ju en helt annorlunda montering och bultas framåt, så det är ju inte så konstigt.

Men beror inte skillnaden i hålbild mellan andra winchar på olika storlekar på dem? Alltså

En stor ramsey har samma mått som en stor warn?

Länk till kommentar

8274an har ju en helt annorlunda montering och bultas framåt, så det är ju inte så konstigt.

Men beror inte skillnaden i hålbild mellan andra winchar på olika storlekar på dem? Alltså

En stor ramsey har samma mått som en stor warn?

Precis Jenik, dvs. då passar inte Meckis bygge till alla Warn heller! Man kan ju visserligen montera andra Warn winchar stående oxå!

Länk till kommentar

Hmmm....

Tackar för upplysningarna.

Tur att man jobbar med metall, får bygga efter den winch jag har för tillfället och eventuellt ändra det om det behövs den dagen jag byter winch .

/Mecki

Länk till kommentar